Gery Greyhound

Legyél balek, küldj spam-et, és nyerj!

2009. március 04. - Gery.Greyhound

Mi a tököm ez? - tettem fel magamban a kérdést amikor a mai napon a sokadik "Meghívó a network.hu-ra" tárgyú üzenetet kaptam az iwiwen. Különböző ismerőseim küldték őket, ami furcsa volt, az a megegyező tárgy és üzenetszöveg:

Szia!

Én már tagja vagyok a network.hu-nak.
Küldök neked is egy meghívót!

Meghívó elfogadása:
http://network.hu/felhasznalok/regisztracio/[felhasználó neve]/[valami kód]

Már az első pillanatban gyanús volt a dolog, teljesen nyilvánvaló, hogy nem ismerőseim fogalmaztak és küldtek el nekem teljesen egyforma üzeneteket. De akkor kicsoda és hogyan? Valaki belépett a felhasználójukkal? De honnan tudta meg a jelszót?

Nyomoztam egy kicsit és nagyot néztem amikor megismertem a jelenség hátterét. Az iménti három kérdésre a válasz rendkívül prózai: 1: A network.hu, 2: igen, 3: ismerőseim önszántukból megadták.

Bizony. Eredetileg arra tippeltem, hogy a regisztrációkor megadott e-mail címmel és jelszóval megpróbál belépni az iwiwre a cucc - és jó eséllyel ugyanazt az e-mail/jelszó párost használja minden közösségi oldalra az adott felhasználó, így könnyű dolga lesz. De nem, ő nem folyamodik ilyen "bonyolult" megoldáshoz, egyszerűen arra buzdítja a felhasználót, hogy ő maga adja meg és engedélyezze is, hogy az oldal meghívót küldjön a nevében, mert akkor welnesszhétvégét nyerhet! És nem csak az iwiwes, hanem myvip, free-, citro- és gmailes jelszavát is megadhatja az ember, hűdejó, és még Tesco utalványt is választhat nyereményként! (klikk a képre a teljes méretűhöz)

Hihetetlen. Azt eddig is tudtam, hogy Magyarországon, főleg az átlagfelhasználók nem túl elővigyázatosak és tájékozottak amikor az adataik védelméről van szó. De az már egy kicsit sokkoló, hogy önként és dalolva megadják egy ismeretlen oldalon a gmail-es jelszavukat, hogy aztán oda az oldal üzemeltetője bármikor beléphessen, és ha olyan kedve van, a felhasználó nevében e-mailt küldjön a címtárban szereplő minden ismerősnek! Nooormális??! Ennyi erővel félóra alatt összedobok egy ugyanilyen oldalt: add meg a gmail jelszavad és nyerhetsz egy kiló krumplit. Na jó, meg egy ferrarit kabriót is, akár. Persze, nyerhetsz, az azt jelenti hogy nem tiltom meg hogy nyerj (és ezt le is írom apróbetűbe, azt úgysem olvasod el, és jogilag máris nem tudsz megfogni, pedig átbasztalak rendesen - erre jó az apróbetű, de erről majd egyszer egy másik blogbejegyzésben) De én elolvasgatom az e-mailjeidet, hátha dombornyomott bankkártyás vásárlásról szóló visszaigazolást (kártyaszámmal meg ami csak kell), vagy paypal regisztrációs adatokat és egyéb finomságokat találok benne... Te jó ég, és ha ez a network.hu is egy ilyen szándékkal létrehozott oldal?? Ebbe én is csak most gondoltam bele, aki önszántából megadta a jelszavát annak ilyesmi eszébe se jut. Gratulálok.

A bejegyzés trackback címe:

https://greyhound.blog.hu/api/trackback/id/tr93981310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása