Gery Greyhound

Az új logó 3D-ben

2009. december 07. - Gery.Greyhound

Szokás szerint a kedvenc játékommal (After Effects) játszottam a hétvégén. Eredetileg az új logóhoz tartozó új intrót akartam összedobni, de annyira megtetszett ez a mátrixos zoom + time-remapping effekt, hogy elszórakoztam vele kicsit. Az intró is hasonló háromdimenziós digitális őrület lesz majd, csak egy kicsit még ütősebb...

A videó egyébként egy darab photoshop PSD fájl layereinek térbeli manipulálásából született.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://greyhound.blog.hu/api/trackback/id/tr391579625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

StewieHuN 2009.12.08. 19:48:07

Hello!
Nem tudsz valahol after effect hez magyar tutoriálokat mert nekem elég magas progi :D

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.12.08. 20:03:19

@StewieHuN: Magyarul sajnos nem tudok. Viszont a videocopilot-on levőek egész jól érthetőek minimális angoltudás mellett is, mert Andrew végig mutatja hogy mit hogyan csinál:

videocopilot.net/tutorials/all/

StewieHuN 2009.12.08. 20:24:55

és te nem tervezed véletlen h csinálsz magyar videókat? :D

grolko 2009.12.10. 13:05:40

kurva ügyes vagy baszod. :))

csak autodidakta módon tanultad, vagy valami suli is volt?

0 tudással kb. mennyi idő mire átlátod ezt a progit? mármint, hogy mi miért, és hogyan történik?

na hazamegyek meglesem. :)

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.12.10. 13:28:23

@grolko: Egyelőre az olyan oldalakról tanulok, ahol videótutorialokon magyarázzák el hogy mit hogyan csinálnak AE-ben - például a pár kommenttel feljebb linkelt Videocopilot, vagy az AE Tuts+

ae.tutsplus.com/

A 0 tudás mit jelent? Mert én úgy egy éve magát az AE-t nulláról kezdtem, viszont előtte évekig gyakorolgattam a Photoshop, a Premiere videóvágó és korábban a 3DMax háromdimenziós modellezőprogram használatát, és az AE gyakorlatilag a három progi ötvözete. Nem kis segítség számomra, hogy az effektek keyframe-es paraméterezése, a 3D térbeli transzformációk, a layeres grafikák kezelése és más, az AE-ben is alapvető eljárások már ismerősek voltak akkor, amikor nekiültem az AE-nek, ezek nélkül lehet, hogy most nem tartanék itt... De természetesen nem lehetetlen, csak sok türelem, szabadidő, és alkotási vágy kell hozzá :) (na meg persze erős gép, mert például ezt a konkrét 20 másodperces videót az új négymagos Core i7 procimon kb fél óra volt lerenderelni, idegőrlő tud lenni amikor egy gyengébb proci egy darab képkockát renderel tíz másodpercekig munka közben)

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.12.10. 13:30:01

@StewieHuN: Gondoltam már rá, hogy szinkronizálni kellene a külföldi oldalak tutorialjait, de sajnos nincs erre kapacitásom, meg nem tudom hogy mennyire lenne egyáltalán igény egy magyar AE tutorial oldalra...

StewieHuN 2009.12.10. 21:43:26

Azt megkérdezhetném h a zénidet honnan szeded? pl ezt: greyhound.blog.hu/2009/01/18/ggbt_a_greyhound_boszorkanykonyha_titkai

Vagy te csinálod?

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.12.10. 21:45:05

@StewieHuN: Nem, csak a kinetikus tipográfia videó alatt hallható MSZP kampánydal-paródia saját szerzemény, a többi AE videó alatt X-Ray Dog szól.

StewieHuN 2009.12.10. 22:00:37

meg tudnád adni az msn-ed vagy skype-od?

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.12.10. 22:06:37

@StewieHuN: Skype: gerygreyhound

De most nem vagyok fent, majd holnap.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.12.12. 15:04:32

GROLKO@: "0" tudással nagyon nehéz! ha Photoshop, 3d, és NLE-(valamilyen vágó szoftver komolyabb ismerete) nincs, akkor komoly gyötrődés lehet autodidakta módon AE-t tanulni. Jómagam Mac-es vagyok és eddig csak a FinalCut Motion nevű, az After Effects-hez hasonló képességű alkalmazását kezeltem. Iskolába is járok, ahol vadul tanulom a dolgokat. Mégis, mostanában , mikor letöltöttem az AE-t, ráncoltam a homlokomat párszor... pedig nem nulláról megyek. Nagyon nehéz lehet annak, aki még a TimeLine alapó nem lineáris mozgókép szerkesztésben sem jártas. Aztán akkor jön a VAS problémája. Én az AE-t nem a munkagépemre, hanem egy macbookra tettem fel, (Core2D-2,66, 4GRam, 7200-as HDD) szóval egy nem gyenge gép, inkább átlagos. Na, amikor egy 35 másodperces intro anyag (effekt pluginok nélkül) fullHD renderelésre kiírta, hogy 1 óra 32 perc, akkor hidalás.... Szóval ha az ember munkát is szeretne végezni vele, és látványos munkát, akkor windózon is, mac-en is a Core i5, i7, i9 az ajánlott és a 4GRam a nagyon minimum. Persze nem lelombozni akarlak, egészen biztos, hogy töknulláról is meg lehet tanulkni bármit! Kérdés, hogy mennyi benned az akarat. Azt hallottam, nemsoká indul itthon AE oktatás, igaz a MacAkadémia csinálja majd és az osztályteremben Mac gépek lesznek. De nem hiszem, hogy a Win és a Mac AE verzió annyira kölünbözne, hogy aki elvégzi, ne tudna utána win környezetben is simán dolgozni.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.12.13. 10:18:04

@MacTom: Sok tutorialon, pl a Creative Cow oldalain a Mac verzión mutogatják a dolgokat, ezek alapján nagyjából annyi a különbség, hogy CTRL helyett Command, ALT helyett "alma" billentyű lenyomásával éred el ugyanazt. :)

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.12.17. 07:10:15

Új infó, hogy ezen a weboldalaon úgy fél év múlva, (ha k addigra) lesz AE gyorstalpaló DVD, magyarul.
dvd.szoftver.hu/aloldal_dvd.html
süti beállítások módosítása