Gery Greyhound

Videó: ennyit és ezért adózunk

2014. május 05. - Gery.Greyhound

A négy évvel ezelőtt nagy sikert arató A mi éveink - Magyarország számokban 2002-2010 című összeállításban már szó esett arról, hogy az OECD-országok közül a magyar munkavállalókat sújtja az egyik legnagyobb adóterhelés, ráadásul az Orbán Viktor által 2005-ben még élesen bírált, majd nemrég az igazságosság jegyében mégiscsak bevezetett egykulcsos SZJA-nak köszönhetően csak romlott a helyzet azóta, főleg az alacsonyabb keresetűek körében.

Belegondoltál már, hogy összesen mennyi adót is fizetsz átlagos jövedelmű munkavállalóként? Ne csak arra gondolj, ami a bérjegyzékeden a "levonások" rovatban szerepel: hiszen munkáltatód bruttó béreden felül is jócskán csenget az államkasszába, és ha ez nem lenne elég, leadózott jövedelmed elköltésekor minimum áfát fizetsz. Ha átutalod a villanyszámlát, tranzakciós illeték terheli a műveletet, a benzin jövedéki adójáról már nem is beszélve. Az egyszerűség kedvéért tekintsünk el ezektől, valamint a Matolcsy-csomagokban (nem megszorítás, you know, package) kapott új adónemektől, mert felsorolni is sok lenne - számoljunk csak 27% áfával.

Ha már ennyit adózunk, talán joggal merül fel a kérdés: mégis hova lesz ez a rengeteg pénz? Az alábbi videóból kiderül. Gondoltad volna például, hogy fejenként mindössze 18(!) forintot költünk környezetvédelemre, miközben a "közszolgálati" média fenntartására csaknem egy HBO-előfizetés árát dobod ki az ablakon, akkor is, ha életedben nem nézed? Obersovszky Péter és társai bizonyára kétszer többet érnek, mint például az életüket értünk áldozó tűzoltók, akik áldozatos munkáját komoly 721 forinttal háláljuk meg.

Nem is szaporítanám tovább a szót, íme az új sorozat első része. A következő részek tartalmából: államadósság, mutyimérleg, és persze a paksi atom... Ha érdekel a folytatás, kövess a facebook.com/greyhoundvideo oldalon :)

A bejegyzés trackback címe:

https://greyhound.blog.hu/api/trackback/id/tr56118852

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ennyit és ezért adózunk 2014.05.05. 20:13:01

Gery Greyhound videóban foglalta össze, miből tevődik össze és mire költődik el az adófizetők pénze. Fejenként 18 forintot költünk környezetvédelemre, a tűzoltók munkájára 721 forint megy, a közmédiára kétszer ennyi.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

guLi 2014.05.06. 08:27:39

kéne ide ilyen tetszikelős fácse-gomb. amúgy fasza!

Ronald 2014.05.06. 10:38:51

Kicsit öncélúvá vált a nagy grafikázás és animációzás.
A mondanivaló szinte már csak körítés volt az alkotáshoz...bármiről szólhatott volna, mert az animáció benyelte a lényeget.

Egyébként - a téma komolyságát figyelembe véve, követhetetlen volt az adatbőség és adatsűrűség - max. visszajátszva-kikockázva kiértékelhetőek a főleg számszaki információk.

Grafikai-animációs munkának szép - de az információ-közlési célját (ha volt neki) azt messze nem éri el.

Majd jó lesz az alkotók portfoliójába, ha majd munkára jelentkeznek valamelyik külföldi animációs műhelybe.
.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2014.05.06. 10:46:33

@Ronald: Igen, erről írtam is pont egy hónappal ezelőtt egy másik projektem kapcsán: greyhound.blog.hu/2014/04/05/az_elszamoltatas_celja

A következő rész majd egy kicsit nyugisabb lesz, ott csak egymásra tornyozott húszezres-kötegekkel fogom az államadósságot ábrázolni, kb mint ebben a videóban:
www.youtube.com/watch?v=iTBODoBaCns

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.05.06. 11:04:37

"leadózott jövedelmed elköltésekor minimum áfát fizetsz"
Feltéve, hogy elköltöd. Ha nem, akkor nem fizetsz. Szóval annyira nem kéne erőltetni, hogy az ÁFA-t és egyáltalán bármilyen fogyasztási jellegű adót hozzácsapjunk ehhez.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2014.05.06. 11:18:08

@danialves: Aki nettó 135 ezer forintból él, szerinted félre tud belőle tenni? Kötve hiszem.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.05.06. 11:20:23

@// Gery Greyhound: Lehet, hogy nem tud, de mondjuk devizahitelt fizetni tud belőle. ;)
Vagy éppen anyuka keres ennyit, apuka meg rohadt sokat visz haza, úgyhogy anyuka fizetését szépen félrerakják.

Rwindx 2014.05.06. 11:24:47

Mindig is civilnek kellett volna maradnod, akármekkora sikere is volt a 2010-es videódnak.

Ronald 2014.05.06. 11:28:42

@danialves:

Igazad van. Tényleg vannak olyan idióták, akik keresnek mondjuk 103 ezer nettót havonta - és ahelyett, hogy ezt okosan befektetnék - felélik, illetve eldőzsölik szinte az egészet - még abban a hónapban.

Az ilyen felelőtlen alakok meg is érdemlik, hogy magas áfát fizessenek - akár az egész havi 103 ezres fizetésük után.
Úgy kell nekik - ha nincs annyi eszük, hogy befektessék.

Jaa, hogy közben miből élnének?

Most nem erről van szó - hanem arról, hogy igenis nem kötelező áfát fizetni, ha nem herdáljuk el mind a 100 ezres havi jövedelmünket a boltokban.

Ilyesmire gondoltál, ugye?
.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2014.05.06. 11:31:53

@danialves: Ez már kicsit szőrszálhasogatás :) Nyilván egy 5 perces videóban nem lehet komplex gazdasági mechanizmusokat forintra pontosan bemutatni, csak az arányok érzékeltetése volt a cél. Az sincs például benne, hogy a cégek nem csak a dolgozóik jövedelme után adóznak, hanem egy sor más közteher létezik még: iparűzési adó, bankadó és társai. Meg az SZJA 1% a civil szervezeteknek, stb...

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2014.05.06. 11:33:05

@Ronald: http://hu.wikipedia.org/wiki/Irónia :)

ampelmann 2014.05.06. 11:33:54

A munkáltató bruttó béremen felül fizetett hozzájárulás NEM KÉPEZI A FIZETÉSEMET!

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2014.05.06. 11:36:13

@Rwindx: A 2010-es videó már nem civilként készült. Igazság szerint az utolsó videó, amit teljesen függetlenként készítettem, a 2006-os Best of Gyurcsány 1 volt (a többi rész is saját munka és teljesen szabad kezet kaptam az alkotáshoz, a Fidesz csak időt, gépet és fizetést adott, hogy meg tudjam csinálni)

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2014.05.06. 11:37:05

@ampelmann: Ezt nem is mondta senki, külön ki is van emelve a videóban, hogy mennyi a bruttó bér. Ettől még a munkáltatód rád költi, és akár neked is adhatná, ha nem nyúlná le az állam.

Ronald 2014.05.06. 11:38:09

@// Gery Greyhound:

Nekem azért kicsit visszatetsző, amikor arról van szó, hogy pl. "10 milliárd dolláros, véget nem érő adósságot vesz a nyakunkba a Hatalom" - erre először is ezt lefordítják billió-trillió forintra (mint ha valaki érzékelni tudná, hogy mennyi az a 20, vagy 100 ezer milliárd Ft. Kurvasok, maradjunk ennyiben).

De a legszebb az, hogy miután már átszámolták trillió forintokra - utána jön az, hogy "Ez annyi pénz, hogy egy focipályát 43 centi vastagon be lehetne borítani 20 ezresekkel", vagy hogy ennyi pénzzel 2,3 méter magasan meg lehetne tölteni a parlament üléstermét - szintén húszezresekkel".

Ezresekből meg még magasabban - mondjuk 20x ilyen magasan.

Kinek íródnak vajon ezek a hülyeségek?
- Mert aki tudja, hogy mennyi 10 milliárd dollár - annak ennyi elég.
- Akinek meg fingja sincs - annak mit mond a 43 centi vastagon, 20 ezresekkel beborított focipálya?
.

Kivlov 2014.05.06. 11:38:48

na igen. csak amikor meg az állam csökkentené a kiadásait (ami lehetővé tenne némi adócsökkentést is), azonnal vonulnak hisztizni a birkák az utcára, hogy "MEGSZORÍTÁS"... :D

Rav Antal 2014.05.06. 11:41:19

Lemaradt a "Simicska" feliratú fekete lyuk, mely mágnesként magához vonz 20%-ot...

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2014.05.06. 11:42:22

@Ronald: Én támogatnám, hogy csökkentse az állam a kiadásait. Például megengedném, hogy a közszolgálati médiára költött 1200 forintomból 1200-at megszorítsanak.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.05.06. 11:44:22

@// Gery Greyhound: Ha jól értem, a videó a jövedelmedet érintő levonásokról szólt (legalábbis ezt az egyet kivéve azok szerepelnek benne), márpedig az ÁFÁt senki nem vonja le tőled. Mint ahogy a munkáltatóm iparűzési adóját sem (eleve nincs is, ha pl. közalkalmazott vagyok) stb.
Ugyanez mondjuk az SZJA vagy a járulékok kapcsán nem áll meg, szóval ezekhez képest az szerintem egy csúsztatás, hogy neked mindenképpen az ÁFÁval csökkentett összeg kerül a kezedbe, mert ez tényleg csak attól függ, hogy mennyit költesz fogyasztásra.

Amúgy ha az arányok érzékeltetése volt a cél, akkor miért hivatkoztál arra, hogy "aki nettó 135 ezerből él, az nem tud félretenni"? Csak mert akkor ezzel ekvivalens lenne, hogy a nettó 1 millió 350-et kereső is elkölti mind, ami meg már azért nem annyira egyértelmű.
Tehát van itt még egy torzítás: ha fizetésük arányában nézed, akkor a kis keresetűek sokkal nagyobb ÁFA-befizetők, mert ők sokkal nagyobb valószínűséggel fogyasztják el az egészet.

Ronald 2014.05.06. 11:44:45

"csak amikor meg az állam csökkentené a kiadásait"

Melyik kiadásokra gondolsz pontosan? Mert 2 féle van ebből is:
1) Az a kiadás, amit a lakosságra költ (egészségügy, oktatás, szociális, egyebek)

2) Amit a saját működésére és fenntartására költ (pl. a helyettes államtitkárok, titkárságának a helyettes vezetőjének a sofőrjére, ilyesmik).

Ez utóbbi egyébként a teljes Magyar Költségvetés 40+ %-a - amivel a világelsők között vagyunk a "Drága Államok" világversenyben.

flea 2014.05.06. 11:48:22

Két kategóriának (oktatás, rend- és közbiztonság) nagyon rosszul látszik a lebontása, mert pont a gradiensnek az a része van mögötte, ami nagyon hasonló telítettségű, mint a számokhoz használt szürke.

Egyébként egyetértek azzal, hogy kevesebb adat és több értelmezés (még ha utóbbi szubjektív is) összességében értékesebb alkotás lenne. (Azért így se rossz, nyilván.)

flea 2014.05.06. 11:52:24

Az áfa beleszámolásával az a baj, hogy az az állítás, miszerint 300k-ből közel 180k kerül az államhoz, míg megkapod és elköltöd, elég nehezen értelmezhető. Előbb-utóbb mind a 300k oda kerül, mert hiszen akinek a maradék 120-at adod, az is elkölti... stb.

Én nem az adóteher nagyságán rugóznék elsősorban, hanem a kiadások aránytalanságain. Nagyon jó kis mikroökonómiai párhuzamokat lehetne vonni. Pl. az egészségügyi kiadásokat összevetni a sporttal, és megkérdezni, van-e olyan normális család, ahol focilabdára X-szer annyit költenek, mint fogkrémre.

Nancsi 2014.05.06. 11:58:18

300ezer Ft - ennyit költ rád a munkáltatód havonta.
Következő screen: bruttó béred 293.5eFt, munkáltatói adóterhek 66,5eFt.
Akárhogy is számolom, ez 360eFt.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2014.05.06. 12:06:53

@Nancsi: Basszus :( Hát ez bizony csúnya elgépelés, nem is értem, hogy sikerült 233 helyett 293-at írni (valószínűleg közrejátszott a dologban, hogy ez a rész hajnal 4-kor készült, kissé kimerülten)

Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2014.05.06. 12:10:13

Ha a teljes bérköltség 300.000 Ft és a munkáltatói teher 66.500 Ft, akkor a bruttó bér nem 293.500 Ft, hanem csak 234.500 Ft (video 0:56). Ennek a nettója a 153 eFt.

Érdemes lett volna egy csoportos áttekintőt is beletenni a végére (egészségügy, szociális, stb), ahol együtt látszik, hogy mire mennyit költünk.

A videoban 3:15-nél alig látszanak a "Rend és ..." alcsoportjai, pl: tűzoltók.

Összességében azért jó lett :)

Rwindx 2014.05.06. 12:22:35

@// Gery Greyhound:
A 2006-os is jó volt :)

Ettől függetlenül azt tudhattad volna, ahol fát vágnak ott hullik a forgács.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2014.05.06. 12:29:41

@Rwindx: Nekem az a videó mai szemmel vérgagyi. Tartalmilag is elég gyenge lábakon áll, techikailag meg pláne, ma már nem adnám hozzá a nevem :) Persze akkori tudásom és az akkori technikai szint mellett jó volt.

@Valós Kilométer: Igen, ezeket sok helyen lehetett volna még javítgatni, egy gondom volt vele: hogy 20 óra volt lerenderelni ezt az 5 percet, és nem akartam még napokat csúszni ha már fixen megígértem tegnapra. Az Elszámolás-projekt csúnya bukása épp elég volt nekem erre az évre, nem akarok többé így beégni.

Nancsi 2014.05.06. 12:55:55

@flea:
"Az áfa beleszámolásával az a baj, hogy az az állítás, miszerint 300k-ből közel 180k kerül az államhoz, míg megkapod és elköltöd, elég nehezen értelmezhető. Előbb-utóbb mind a 300k oda kerül, mert hiszen akinek a maradék 120-at adod, az is elkölti"
Valójában nem, mert ugye ÁFA fizetési kötelezettséget a gazdálkodó szervezetek tudják csökkenteni a kiadásaik ÁFA részével, vagyis az ÁFA csak a végfogyasztót (lakost) terheli. Szóval amit 1x kifizettek munkabért, azt ha ÁFA köteles dologra költi az ember - nem minden az, meg nem mindenhol kapsz számlát - akkor 1x fizet ÁFA-t. Ha meg nem ÁFA kötelesre, illetve nem kér számlát, akkor 0x. Éppen ezért ez az egy adónem olyan, amit praktikusan könnyű megspórolni, kibújni alóla. Mondjuk kenyeret lehet hogy nem tudsz ÁFA nélkül venni, de fodrásznál nem hiszem hogy kaptál volna valaha számlát.

Nancsi 2014.05.06. 12:57:20

@Cserépke: "ki keres ennyit? :-) "
Mármint ilyen keveset? Tényleg ki? :-)

dukeekud 2014.05.06. 13:14:04

Egyetertek tobbiekkel, oke hogy a postolo snasznak gondolt egy sima abrat par szammal, de az hatekonyabb lett volna. Sajnalom hogy en is lehuzom, mert postolo lathatoan nagy lelkesedessel keszitette, de be kell latnia, hogy az emberek 95 % nem fog vegignezni egy 5 perces animaciot, hogy a 3 erdekes kepkockat megnezze. Azok az ossze-vissza uszo penzek, a pixel meretu szamokkal, kovethetetlenek, es akkor sokan egy mobil telefon meretu kijelzon probaljak nezni.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.05.06. 13:17:38

Az ötletet az előző kormány honlapja adta, ahol meg is lehetett mondani, hogy az adónkből mire mennyit költsön az állam?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2014.05.06. 13:26:46

@Ronald: "a helyettes államtitkárok, titkárságának a helyettes vezetőjének a sofőrjére, ilyesmik"-re kolti minek a 40%-at? hol is lehet ezt ellenorizni?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2014.05.06. 13:42:09

@dukeekud: interaktiv abrakat, amik persze sokkal jobban hasznalhatok, mint egy ilyen video, tobb helyen is talalsz, pl a forrasanyagkent hasznalt amipenzunk.hu vagy a kozoskassza.hu.

Tahó Sandokan 2014.05.06. 13:43:09

@danialves: "...feltéve ha elköltöd..."
Érdekes meglátás. Van is benne valami, de alapvetően mindenki azért keres pénzt, hogy azt egyszer elköltse vagy a jelenben (megélhetés), vagy a jövőben (bármilyen célú megtakarítás + örökül hagyás). Előbb vagy utóbb az ÁFA megjelenik, mint költség. Még ha azzal is érvelünk, hogy befekteti az illető, azon kevesebb, vagy nincs adó, akkor is egyszer az a pénz, ami a jelenben adott, utóbb biztosan ÁFA köteles lesz, hacsak nem akar valaki tisztán ÁFA-mentes szolgáltatásokat, termékeket venni, de ezek köre meglehetősen szűk.

Giskard07 (törölt) 2014.05.06. 13:45:40

Érdekes videó lenne, de a dizájn gyakorlatilag teljesen megfojtja. Kár.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2014.05.06. 14:09:04

@Tahó Sandokan: a lakhatas (berles vagy lakasvasarlas), ha a koltsegeink darabszamat nezzuk, csak egy, de osszegeben jellemzoen nem keves, es afa mentes.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2014.05.06. 14:27:59

@dukeekud: @Andriska07: és a többiek: a következő részben kicsit visszaveszek a tempóból, most valami látványosat akartam villantani így több, mint 4 év szünet után. Igazság szerint nem is ezt a projektet szerettem volna kitenni, hanem egy nagyobbat, melynek eredetileg része lett volna ez a fajta vizualizáció, de különféle okok miatt elvetettem az ötletet, viszont sajnáltam volna kidobni, így önnálló életre keltettem. Abba a másik projektbe, mely összegzi az elmúlt 4 év kormányzását, kicsit több energiát fektetek (nem hiába csúszik már vagy egy éve) ez viszont csak amolyan melléktermék.

@Online Távmunkás: Nem láttam azt az oldalt, mikor volt ilyen? (És lett bármi eredménye?)

Tahó Sandokan 2014.05.06. 14:31:56

@droid_: Való igaz, de nem elhanyagolható tétel. Azonban pont lakásvásárlásnál van még minden szirszar, ami nem áfa, de adójellegű, így az illetékek, kapcsolódó építőanyagok viszont áfakötelesek, a kötődő munka elszámolásban szintén adózott, így messze vezet. A lényeg, amire rá akartam mutatni, hogy a teherviselés messze nem áll meg ott, hogy megkapod a nettó fizut.

VT Man 2014.05.06. 14:42:05

@ampelmann:
"A munkáltató bruttó béremen felül fizetett hozzájárulás NEM KÉPEZI A FIZETÉSEMET! "

A nettó béred felüli részt se kapod meg.

Ez az egész bruttós vakítás egy szemétség, szuperbruttó kellene, hogy lássák az emberek, hogy mennyit vesz el az állam.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.05.06. 14:46:04

@// Gery Greyhound: Szerintem 2006-2008 között volt, emlékeim szerint a 2006-os megszorításokat akarták vele magyarázni. Külön weboldal, részletesen kiírta, hogy az átlagos adóból mire mennyit költ az állam és ezt lehetett újra elosztani. Gondolom ugyanannyi eredménye volt, mint a többi ilyen kezdeményezésnek, vagyis semmi...

Avatar 2014.05.06. 17:40:40

@danialves: "Feltéve, hogy elköltöd."
Mert mi másért keresné meg az ember? Előbb utóbb elkölti, sőt van aki még meg se kereste, már elkölti hitelként.

Inkább feltéve, hogy a magyar (fehér)gazdaságban költöd el... Ha ugyanis külföldre viszed (ahol kisebb az áfa), vagy feketén vásárolsz belőle (teljesen áfa nélkül) akkor a magyar állambácsi nem lát belőle egy fillért se.

Netuddki. 2014.05.06. 17:59:31

@ampelmann: "A munkáltató bruttó béremen felül fizetett hozzájárulás NEM KÉPEZI A FIZETÉSEMET!"

Bammeg, ha nem mondod sose gondoltam volna!

Balfasz! Naná, hogy nem képezi a fizetésedet! Főleg, hogy a munkáltatód bepengeti az államnak. Milyen jó lenne ha ha ennek egy része mégiscsak a fizetésedet KÉPEZNÉ, és te dönthetnél róla mire költöd B+!

Netuddki. 2014.05.06. 18:00:51

@VT Man: "Ez az egész bruttós vakítás egy szemétség, szuperbruttó kellene, hogy lássák az emberek, hogy mennyit vesz el az állam."

PONTOSAN! De ehhez gyávák a választott megélhetési képviselőink.

Netuddki. 2014.05.06. 18:02:54

@flea: "Én nem az adóteher nagyságán rugóznék elsősorban"

Hát pedig ez a legnagyobb probléma Magyarországon...

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2014.05.06. 18:05:59

@kovi1970: neked nincs rajta a fizetesi papirodon?

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.05.06. 20:03:18

@Avatar: @Tahó Sandokan: Nem kell előbb-utóbb elkölteni. Eleve egy tradicionális befektetés sem feltételezi, hogy előbb-utóbb el lesz költve, de mondjuk ha alapítasz egy kft-t, akkor is elköltöttél 3 milliót áfamentesen. Szóval az, hogy a te nettó fizud 27%-a elmegy ÁFÁra, egyáltalán nem olyan biztos, mint az, hogy levonják mondjuk az SZJA-t.

(A feketegazdaságot meg direkt nem kevertem ide, mert akkor már az SZJA-t is ki lehetne hagyni, hiszen vannak feketén dolgozók is.)

"sőt van aki még meg se kereste, már elkölti hitelként."
Na az az, ami pont nem áfaköteles.

Verkaufsförderung 2014.05.06. 20:15:37

szociális hozzájárulási adó: 63 000 Ft

nyuggerjárlék:23.500

Ebből, hogy jön ki az hogy az
időskorúak: 23 549 Ft??

bár ennyit kéne a nyuggerekre költeni..de akkor hogy kap 3m nyugger 110 ezret átlagban 3.9 m melóstól? A helyes szám valahol 100 ezer körül van...

Verkaufsförderung 2014.05.06. 20:17:30

Az ÁFA nem a végfelhasználó költsége.

A termék árában benne van minden a termelés, szállítás és értékesítés során jelentkező adó és járulék költség is....nem csak az ÁFA...ilyen alapon akkor beleszámíthatnád a tesco pénztáros SZJA-ját is mert azt is vásárló fizeti meg....

Verkaufsförderung 2014.05.06. 20:20:12

"A munkáltató bruttó béremen felül fizetett hozzájárulás NEM KÉPEZI A FIZETÉSEMET! "

ja...csak ha nem termeled ki a költségét akkor repülsz mint madár......

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2014.05.06. 20:30:52

@Verkaufsförderung: Hitelből, lásd még: államadósság (ennek mértéke és növekedése lesz a sorozat második részének témája)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2014.05.06. 20:36:18

@Verkaufsförderung: a foglalkoztatas osszes koltseget ki kell termelni, ilyen alapon ideszamolhatjuk az irodaberlet ram eso koltsegetol a ceg altal kifizetett osztalekig mindent. ezek ugyanugy nem a fizetesem reszei, mint a munkaltato altal fizetett jarulekok. es kivancsi lennek, hanyan szerzodunk teljes berkoltsegre es hanyan (brutto) munkaberre.

Verkaufsförderung 2014.05.06. 20:42:26

@// Gery Greyhound: Ezt te se gondolod komolyan.....:))

Nyílván hitelből megy egy része, de erre fel kellett volna hívnod a tudatlan, naív adófizetők figyelmét az állami kiadásoknál...

A nyugger kasszának amúgy több mint 3 ezer MRD bevétele van az adófizetőknek köszönhetően, tehát kb 7-800 mrd megy hitelből..meg hát a hitelt és annak a kamatait is a mai adófizetők fogják visszafizetni nagyrészt..

Azért sajnálom ezt, mert neked mint "média szereplőnek" lehetőséged lenne rá, hogy felhívd a járulékfizetők figyelmét ,hogy milyen csúnya pilótajátékban vesznek részt...kár..

Remélem a második részben kitérsz erre is.

Verkaufsförderung 2014.05.06. 20:45:21

@droid_: nyílván azt is ki kell. A különbség az hogy azon a vállalkozó tud legálisan spórolni, ha szükséges...kisebb irodaházat bérel, nem vesz neked wc papírt stb.....

Viszont a bérköltség az fix...

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2014.05.06. 20:51:26

@Verkaufsförderung: Nyilván bonyolultabb és összetettebb ez az egész, mint amit egy 5 perces videóban be lehet mutatni. Inkább az arányok érzékeltetése volt a cél. Viszont jó ötlet negyedik résznek a nyugdíjrendszer működése :) (A harmadikban a hitelekről és kamatokról lesz egy kis felvilágosítás, többek között ezen cikk alapján: kiszamolo.hu/miert-nem-csokken-a-hitelem/

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2014.05.06. 20:56:52

@Verkaufsförderung: attol hogy fix vagy nem, nem valik a fizetesem reszeve. vannak koltsegek amik szinten fixek es a foglalkoztatasomhoz kozvetlenul kapcsolodnak, pl a szamitogepem altal generalt villanyszamlan nem nagyon lehet sporolni. es persze a jarulek is csak addig fix, amig meg nem valtoztatjak egy tollvonassal. ehhez kepest ami igazan fix, egeszen addig amig en *es* a munkaltatom maskent nem gondolja, az a (brutto) berem. ezert egyezunk meg abban, ezert irjuk azt a szerzodesbe, es ezert ennek fuggvenye mind az altalam fizetett ado, mind a munkaltato altal fizetett jarulek.

Will-O-The-Wisp · http://www.will-o-thewisp.gr/ 2014.05.08. 08:21:02

Esetleg azzal ki lehetne egészítetni, hogy az adónkból mennyit talicskáznak át a Közgéphez és társaihoz...

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2014.05.08. 09:58:07

@Will-O-The-Wisp: Manapság minden EU-s pénzből épül Magyarországon, úgyhogy az inkább javarészt a német és francia adófizetők pénze :)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2014.05.09. 11:16:06

[azért az a függetlenség 2010-ben kapott egy kis gellert, ami miatt a magam fajta még egy kissé bizalmatlan, de lássuk meg.]

az érdemi részhez: sajnos az egy percnél hosszabb videókat a legtöbbször meg sem nyitom, szóval az ilyen műfajokban a kevesebb a legtöbbször több.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2014.05.17. 12:47:34

Nem semmi, hogy valaki időt, energiát rak egy ilyen videóba. Köszönet érte.
süti beállítások módosítása