Gery Greyhound

Videó: Critical Mass 2009 térfigyelő kamerákon

2009. április 22. - Gery.Greyhound

Ha már önhibámon kívül nem sikerült kijutnom a CM-re, legalább virtuálisan végigtekertem az útvonalat, mi több, végig kameráztam is: sikerült többé-kevésbé folyamatosan rögzíteni az utv.hu dugófigyelő kameráinak képét délután 3 és fél 6 között, és ezekből készítettem egy kis összeállítást.

Sajnos - valószínűleg a nagy érdeklődés okozta szervertúlterheltség miatt - több kamera képét egyáltalán nem, vagy csak szakaszosan lehetett rögzíteni, azonban az Erzsébet híd budai hídfőjénél levő mindkét kamera pár másodperces kihagyásokat leszámítva folyamatosan "forgott", így ezeken akár meg is lehet számolni, hogy hányan is vettek részt az eseményen.

A videó 60-szoros gyorsítással készült, így egy másodpercbe pontosan egy percnyi esemény van "betömörítve".

Az alábbi képek a délután negyed 5 körüli helyzetet mutatják, tehát 75 perccel a menet indulása után még mindig tömve volt az első, Tabán - Erzsébet híd közti szakasz, és természetesen a híd is mindkét irányban...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://greyhound.blog.hu/api/trackback/id/tr581075436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Doryyka 2009.04.22. 13:34:15

A hősöknél vicces, ahogy a rendőrök "futkosnak" :) A mentő kiért jött? :((

Pripyat Zone' 2009.04.22. 14:49:28

valami multikulti faszkalapért mint ti gondolom

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.04.22. 15:11:36

Zseniális az alapötlet, gratulálok! :) Csak a kísérőzene elcsépelt SZVSZ.

georg 48 2009.04.22. 15:13:24

Önhibádon kívül, nem sikerült kijutnod? Örülj neki!!!

zahor103 2009.04.22. 15:19:07

@Pripyat Zone: fiam, te mekkora egy fax vagy...

Amúgy tök jó a videó! Én is tudtam volna jobb zenét, de az ötlet kiváló, és az a lényeg, nem? :)

Hypofx 2009.04.22. 15:33:25

Gratula, bar halkan megjegyeznem ugy altalanosagban hogy jovore szivesebben neznem ezt a tomeget, amint nem bicajt emel a ligetbe, hanem mondjuk egyutt ujrafestik a meglevo bicikli utakates megtisztitjak azokat, mert annak legalabb lenne ertelme, de igy evente ennyien nem sok ertelme van ettol meg nem lesz jobb...na de off megegyszer gratula

kötözködő 2009.04.22. 15:48:52

@Hypofx: Aha, a közúti jeleket meg az autósok fessék újra? Meg cseréljék ki a közlekedési lámpák kiégett izzóit is egyúttal...

grigorij (törölt) 2009.04.22. 16:17:24

Hypofx : Én meg azt szeretném, ha ezek a "politika mentes" kerékpáros szervezetek az V. kerületnél kicsit kijjebb is járkálnának...

Nem csak a hatóságok, a média meg a térfigyelők közelében...

Majd akkor lesznek hitelesek! Különben pontosan oda jutnak, mint a levegő munkacsoport vagy a VEKE tagjai...
A kondér közelébe...

grigorij (törölt) 2009.04.22. 16:17:24

Hypofx : Én meg azt szeretném, ha ezek a "politika mentes" kerékpáros szervezetek az V. kerületnél kicsit kijjebb is járkálnának...

Nem csak a hatóságok, a média meg a térfigyelők közelében...

Majd akkor lesznek hitelesek! Különben pontosan oda jutnak, mint a levegő munkacsoport vagy a VEKE tagjai...
A kondér közelébe...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.04.22. 16:18:10

@kötözködő: :-)

Amúgy nagyon kerestem magam, de valahogy nem láttam :-) Pedig ott voltam...

zsoci 2009.04.22. 16:28:29

bombát közéjük.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.04.22. 16:29:43

Klassz videó.
Hétvégén is lehet jönni kerékpározni:
epitos.blog.hu/2009/04/20/kerekparos_hetvege

muaddib · http://obudai.blog.hu/ 2009.04.22. 16:39:55

@TuRuL_2k2: lol nekem tetszik a zene :D:D nagyon komoly

Demo · http://nepkoztarsasagot.blog.hu 2009.04.22. 16:41:02

Fasza lett, és üssetek agyon, de nekem még a zene is bejött hozzá. (:

Jó látni, hogy ennyi ember bevetődik egy ilyenre, csak tényleg gyász, hogy lófaszt nem érnek el vele. :/

avus · http://avus.blog.hu 2009.04.22. 17:05:06

@Demo: A politikánál nem, de a héten határozottan több embert látok nyeregben. Pedig a fő közlekedési útvonalam - körút - nem éppen bringabarát útvonal, és mégis. És mi lesz itt, ha lezárják végre a Margitot :).

adampis 2009.04.22. 17:05:53

Azt érik el vele, hogy a pirosnál 10 bringással állok, míg tavalyelött még egyedül voltam :)

Király a videó! és az ötlet!

avus · http://avus.blog.hu 2009.04.22. 17:06:15

@Fedor: Én nem, mégis megtaláltam magam :).

scs 2009.04.22. 17:18:04

én inkább dunaparton bringáztam... zene botrány

Ejjnye Bejjnye 2009.04.22. 17:41:05

Az ünnep után öröm volt nézni a sok bringást, akik hazafelé menet még ezen a napon is tojtak betartani a KRESZT!

Doryyka 2009.04.22. 18:47:08

Hogy itt mekkora parasztok vannak! Csak az autoknak szabad mindent, mi? A bringasoknak meg ez az egy nap se legyen?
Neha ki lehetne emelni a segget belole, es gondolni masra is.

A KRESZ viszont fontos lenne

Balage85 2009.04.22. 18:51:41

Nagyon jó videó, tetszett a vágás és a megvalósítás :)

StopSzmog 2009.04.22. 19:00:55

@grigorij:

A csillagtúrákkal együtt jó nagy területet fedtek le Váctól Érdig.

Lásd criticalmass.hu/blogbejegyzes/20090408/boruljon-biciklibe-budapest-csillagturak-cm-re

a vidéki helyszínekről nem is beszélve:
Szeged, Debrecen, Székesfehérvár, Eger, Érd, Budaörs, Vác, Berettyóújfalu, Szombathely, Nyíregyháza, Pécs, Miskolc, Orosháza és a nemzetközi Esztergom-Párkány :)

szóval egyáltalán nem csak az V. ker, de gondolom hiába is magyaráznám az idézőjeleidnek.

A videó viszont fantasztikus :)

gabborka 2009.04.22. 19:03:28

@Doryyka: 10-ből 10 autós megáll a piros lámpánál, mert azért van ott. 10-ből 8 biciklis továbbmegy. Milyen kreszről beszélünk akkor? Arról, ami rátok nem vonatkozik, amiért ti nem vagytok büntethetők? Az autósok majd akkor fognak partnerként nézni rátok, ha betartjátok azokat az alapszabályokat, amik a közutakon érvényesek. Még a biciklistákra is. Addig meg a sima emberek szitkozódva kikerülnek és próbálnak vigyázni rátok, a parasztok meg leszorítanak titeket és kiabálnak veletek. Mert képzeld, a parasztok nem az alattuk lévő járműtől lesznek parasztok, hanem simán csak azok. Akár kocsi, akár bicikli van a "seggük" alatt.

avus · http://avus.blog.hu 2009.04.22. 19:09:04

@gabborka: Az arányokban nincs igazad, abban igen, hogy a bringások nagyobb arányban ignorálják a pirosat. Csak éppen ellenpéldaként 10-ből 8 autós meg a sebességhatárokra sz.rik, de magasról. Minap az indexen volt erről cikk, korábban már én is eljátszottam, hogy autóval betartottam a sebességet a Vácin. Folyamatosan húztak el mellettem jobbról és balról is. Szóval azt, hogy ki mit tart be, azt inkább hagyjuk.

saq 2009.04.22. 19:11:34

TILTSÁK KI A KERÉKPÁROSOKAT BUDAPESTRŐL

gabborka 2009.04.22. 20:58:02

@avus: Igazad van, a sebességkorlátokat nagyon nehéz (lehetetlen) betartani, viszont autósok esetében a "bűnt" bűnhődés követi, mivel rendszámmal vesznek részt a közlekedésben, sok pénzt fizetnek, hogy használhassák az úttestet, és sok pénzt fizetnek, ha megszegik annak szabályait (nagyon csúnyán megvágtak már engem is 30-as táblánál). A biciklisnek nincs rendszáma, nincs jogosítványa, így nincs valódi felelőssége, kimehet az útra anélkül is, hogy ismerné a kreszt, átmehet a piroson, veszélyeztetheti magát és másokat. Így nem érzem igazi ellenpéldának azt, hogy közben meg a csúnya autósok gyorsan mennek az utakon - ők a büntetést és a jogosítványukat kockáztatják. A biciklisek helyzete nehéz, én is szeretek biciklizni, futni és autózni is, kéne az a bicikliút, tudom, de Budapest nem biciklibarát város, egyszerűen most nem alkalmas rá. Azt kéne belátni, hogy a közlekedési morál a biciklisekre is vonatkozik, és könyörgöm, PIROS LÁMPA!! :) Most ezt tényleg ragozni kéne? Jó, legyen 10-ből csak 7 :) (én tényleg már direkt figyelem), de az a hét egyszer se gondol rá, hogy basszus, ha nekemjön egy csúnya autós, akkor valószínűleg meghalok? Ettől áll égnek a hajam, ha ilyet látok (naponta többet is), és szerintem még jó pár embernek.

Doryyka 2009.04.22. 21:06:24

@saq: SZERINTUNK MEG A NAGYKEREKU BENZINFALO BUDOS BADOGDOBOZOKAT, MEG TEGED!!!!!

avus · http://avus.blog.hu 2009.04.22. 22:29:07

@gabborka:

Bárcsak így lenne, hogy gyorshajtást bünti követ :). Fogalmazzunk inkább úgy, hogy a megengedettet bizonyos százaléknál jobban meghaladó túllépést büntetik annál, akit épp sikerül lefényképezniük.

Ez pedig az elven semmit sem változtat. Borivó ne prédikáljon vizet, mert az hiteltelen. Egyébként én sem vagyok szent, nem ritka, hogy átmegyek piroson, de..

"de az a hét egyszer se gondol rá, hogy basszus, ha nekemjön egy csúnya autós"

De nem mindenhol. Ezt már leírtam eddig ezerszer, de tudom, hogy kétezerszer is le fogom. Ahol tipikusan átmegyek, az például a körút és a Király u. sarka, a Nyugati felé menet. Blaha felé menőknek már zöld, villamosoknak már zöld, párhuzamos gyalogosoknak zöld, merőleges gyalogosoknak már piros. De még nekünk is piros, és vajon miért? Azért, mert a lámpaváltások az autók tempójához vannak hangolva. A késleltetéssel érik el, hogy az autósnak az Oktogonnál már maximum fékeznie kelljen. Mondj egy értelmes indokot, hogy miért várjam ki bringával ezt a késleltetést :). Mert a keresztező gyalogos/autós probléma itt nem áll fenn.

Következő tipikus eset a Nyugati felüljáró alatt. Megfog a piros, mégis begurulok középre a járdaszigetig. Ekkor a Váciról jövőknek zöld, tehát nem keresztezem senki útját. Amikor a Váciról jövők megkapják a pirosat, kanyarodhat a híd felőli forgalom a Vácira, de ez már nem érdekel, mert a hátam mögött vannak, megyek tovább. Szabálytalan? Az. Veszélyes? Semennyire.

A szabálytalan és a veszélyes nem szinonímák. Egyébként én is rühellem azokat a - többnyire futár - bringásokat, akik meglátnak egy 3 mp-es rést a keresztező autóforgalomban, és átcsusszannak, meg azokat is, akik a gyalogosok között szlalmoznak a zebrán, de ez már jóval kisebb arány, mint 7/10.

törzsmókus 2009.04.23. 02:18:15

@Hypofx: „ujrafestik a meglevo bicikli utakates megtisztitjak azokat, mert annak legalabb lenne ertelme”
szerintem meg inkább szántsák be és hintsék be (sóval) fűmaggal a helyüket.
viszont bringasávot a körútra, és autómentes belvárost!

marosy 2009.04.23. 07:55:23

A Kreszt az idióta bringásoknak is be kéne betartani. A kresz szerint egymás mellett haladni tilos!

Hypofx 2009.04.23. 10:38:26

kötözködő: Hat nagy hulyeseg amit irtal, de jol hangzik gratula.

Semmi bajom a bringasokal, csak a felesleges demonstracioknak nem vagyok a hive, inkabb tenni kene mint varni a csodara.

Az meg hogy az egyetlen cel az hogy ezen a napon a bringasoke a varos hat hogy is mondjam parasztvakitas.....


Teny hogy piroslampanal 10 bol 9 atmegy, a zebran kerekeznek ahelyett hogy tolnak, es a jardan is kerulgetni kell oket. Persze sokan betartjak a szabalyokat de rengeteg van akik nem. Persze lehet mondani az autosok kozott ugyan igy van, es igaz is, de ha en autoval szabalytalankodom meg van ra az esely hogy esetleg megb untetnek...de bicajoskat ki bunteti?? amikor a jardan majdnem elut, kocsi meg nem akart a jardan elutni.

Az a baj hogy ebben a dologban is kene valamifele KULTURA de abbol hiany van az orszagban.

Azert egy erdekesseg, critical mass elott egy oraval budarol jovet egy rakas bicajos haladt a kezdo ponthoz erdekes modon nem a bicikli uton mentek hanem a jardan:))) kerdeztem is hogy akkor mi a f...nak a bicikli ut ha nem mentek rajta....

Hypofx 2009.04.23. 10:39:09

@törzsmókus: Persze es kapcsoljak ki a villanyt is es irany a kokorszak.....almodj majd ebredj fel.

gabborka 2009.04.23. 17:28:26

@avus: De avus, most komolyan... :) Mondjak egy indokot, hogy a biciklistának miért kell betartania a szabályt? Basszus... azért, mert ott az a SZABÁLY :) Azzal, hogy nem tartod be, máris kiírtad Magad a közlekedésből, mivel úgy érezted, Rád nem vonatkozik ez a butuska KRESZ szabály, hogy ha piros a lámpa, akkor meg kell állni. Akkor is, ha amúgy nincs semmi értelme. Mint ahogy a KRESZ amúgy is tele van olyan szabályokkal, amiknek semmi értelme; de szép is lenne, ha minden autós is saját maga döntené el, mikor "értelmes" megállnia egy pirosban, és mikor jön "úgyse senki"... Mehetne mindenki szépen a vakvilágba, mindenki úgy érezné, hogy ő okosabb a többinél, és majd ő jól megítéli, hogy "na de befér az még..." és stb... Értsd meg, hogy a legtöbb ember valóban nem tartja be a szabályok legnagyobb részét, de bizonyos minimumnál azért már ne menjünk lejjebb! És a piros lámpát pont ilyennek érzem. Ha éjjel van, és sehol senki, akkor is megállok a pirosban, mert még egyszer mondom, az PIROS, könyörgöm :))) Mi maradna, ha ezt se tartanánk be?

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.04.23. 19:42:42

@gabborka: A szabályt is csak emberek hozták, és van olyan amelyik nem életszerű.

Például ha a Deák felől megyek a Kiskörúton, az Astoriánál kis ívben jobbra kanyarodni az Erszébet híd felé néha a pirosban biztonságosabb. Ha a buszsávon épp nem jön a Blaha felől a busz (vagy egy szabálykövető autós, hehe) inkább bekanyarodok a piroson, mint hogy megvárjam a zöldet amikor autó is akar mellettem kanyarodni aki esetleg szűkebbre veszi az ívet a kelleténél.

Pláne ha olyan kereszteződés van, ahol a jobbra zölddel egyidőben keresztirányú gyalogosoknak is zöld lesz a lámpa: közöttük cikázni veszélyes, megvárni míg átballagnak kényelmetlen, hát elmegyek akkor amikor még nekem és a gyalogosnak is piros.

De ugyanígy említhetném a nagykörutat például, ahol választhatok hogy a gyalogosok között szlalomozok, a két sávban araszoló autók között próbálok úgy elmanőverezni hogy ne karcoljam meg egyiket se, vagy pedig kellemes utazósebességgel haladok a villamossínen. Egyik sem szabályos (az csak az lenne ha tolnám a járdán vagy felszállnék a villamosra, ezeket viszont nem nevezném kerékpáros közlekedésnek) de az utolsó biztonságos.

avus · http://avus.blog.hu 2009.04.23. 20:58:38

@gabborka: Ember, erről beszéltünk párral feljebb :). Te magad ismerted el, hogy "a sebességkorlátokat nagyon nehéz (lehetetlen) betartani". Mi a különbség? Nehogy már felmentés legyen az, hogy az autóst lefotózza a trafipax, engem max a rendőr állít meg ha pont ott van :).

Egy rossz szót nem szólok arra az autósra, aki a nyílt autópályán, jó közlekedési viszonyok közepette 130 helyett netán 150-nel megy, mindaddig, amíg ezzel senkit nem veszélyeztet. Mondtam, nem vagyok szent, nem prédikálok szabályosságot, csak azt várom el minden közlekedési résztvevőtől, amit én is mindig betartok: sose veszélyeztetek senkit, magamat sem, szabálytalanul sosem kényszerítek senki más közlekedőt fékezésre.

És még azt is elfogadom, ha a rendőrség rászáll a pragmatikus viselkedésemre, de mindenképpen elvárom, hogy ezt majd akkor tegye, ha megbüntetik az alkalmanként engem 2 centire megközelítve megelőző autósokat. Mert amíg én a fent említett pirosokat megszegem, senkit sem veszélyeztetek, ami nem mondható el azokról, akik a körúton kicentiznek.

gabborka 2009.04.24. 12:13:44

Egyszerűen nem őrlünk egy malomban :) Hogy jutunk mindig a piros lámpától a gyorshajtáshoz? Nem veszélyeztetsz vele senkit? Bebillegsz egy kereszteződésbe, neadjisten nem vagy tévedhetetlen, és épp jön valaki, az megijed, félrerántja a kormányt, és balesetet szenved. Most tényleg soroljam ezeket? Tudod mit, avus? A kedvemért legközelebb, amikor épp belemennél egy pirosba, állj meg, csak az én kedvemért, csak egyszer. Lehet, hogy megmentettem most az életed :) Majd később megköszönöd :)

Amúgy meg tényleg ne felejtsük már el, hogy az úttestet az autósoknak építették. Csúnya dolog, de így van... És meg is fizetik az árát ezerféle "adó" formájában...

avus · http://avus.blog.hu 2009.04.24. 13:21:18

@gabborka: Akár egy kényszerleszálló Jumbo is elkaphat piroson való átkelés közben, ezt a kockázatot bevállalom :).

Kösz a tanácsot, ezt az útvonalat nyomom évek óta minden reggel, becsukott szemmel tudom, hogy melyik lámpa mikor vált. Amúgy pedig mindig megállok, mert például a fenti példámban, a Király utcánál, van keresztforgalom. Ha nem állnék meg, már nem élnék :). Akkor szoktam elindulni, amikor a keresztforgalom megszűnik. Balról például mindennél jobban véd egy dupla sornyi Combino :).

"Hogy jutunk mindig a piros lámpától a gyorshajtáshoz?"

Úgy, hogy ez is szabálytalan, és az is. Nincs különbség, ha az egyiket megbocsájthatónak tartod, akkor tartsd annak a másikat is.

"Amúgy meg tényleg ne felejtsük már el, hogy az úttestet az autósoknak építették. Csúnya dolog, de így van... És meg is fizetik az árát ezerféle "adó" formájában..."

Az autópályát és az autóutat autósoknak építik. Nem is megyek rájuk bringával. Általában az úttestet nem, ez tévedés. Ha meg azt akarod, szívesen fizetek súlyadót a 10 kilós kerékpárom után, tömegarányosan persze. Jövedéki adót is fizetnem kell a megvett benzin után, az már az én szerencsém, hogy a járművem elég keveset fogyaszt belőle. Használj te is ilyen keveset fogyasztó járművet :). Az utakat is jóval kevésbé rombolom, mint egy autó, semennyire se szennyezem a környezetet, és a zajhatásom és helyfoglalásom is nullához közelít. Megvan a jó oka annak, hogy egy biciklire sokkal kevesebb teher rakódik.

törzsmókus 2009.04.25. 11:35:59

@Hypofx: ha nem értenéd, arra próbáltam célozni, h a jelenlegi „bicikliút”-nak nevezett förmedvények (tisztelet a keés, de létező kivételnek) annyira rosszak és balesetveszélyesek, h azok fenntartására egy fillért sem kéne költeni, hanem helyette normális kerékpáros infrastruktúrát kialakítani, mint pl. bringasávot a körútra.
és a villanyt ne kapcsolják ki, mert nem lesz mivel tölteni az elektromos bicikliket és a villanyautókat :)

törzsmókus 2009.04.25. 11:38:38

ja, és mielőtt ezeregyedszerre is lefutjuk a szokásos felvilágosító köröket, beszólás előtt kéretik átnézni a kötelező olvasmányt:
www.kerekparosklub.org/milyen-erveket-ne-hasznalj-amikor-biciklisekkel-vitatkozol-0
:)

törzsmókus 2009.04.25. 11:41:20

idézet:

II Kié az út?

1. Az út az autóké, az autósok pénzéből épült

Ez konkrétan hülyeség, az utak mindannyiunk adójából, közpénzből épülnek, minden jármű számára. Az, hogy a benzin adóját nem tudod elcsalni, az nem jelenti, hogy csak te fizetsz adót. A bringás lehet, hogy többet fizet nálad. Mert a bringás nem csóró hülyegyerek, akinek még autóra sem futja, lehet, hogy van neki autója is, csak városban praktikusabb a bringa. A drága benzin nem ad előjogokat az úton. A járdán parkolás és a villamossínen közlekedés jogát sem vetted meg vele.

2. Fizessenek a biciklisek a bicikliútért

A gyalogosok meg a járdáért, mi? A kórházakért is csak a betegek fizessenek. A kerékpározás elősegítése társadalmi érdek, mindenkinek jó. A dugóban álló autósnak is, még ha magától nem is jön rá. Sok városi biciklin olvasható a jelszó: "Egy autóval kevesebb". Vagy jobb lenne, ha ő is inkább előtted pöfögne a dugóban?

süti beállítások módosítása