Gery Greyhound

6 8 "érv" a reklámadó mellett

8 érv, hogy miért voltál megint ostoba

2014. június 19. - Gery.Greyhound

Kedves Gyerekek!

Szájbarágó Szilvia vagyok, és azért jöttem, hogy elmagyarázzam a kereskedelmi média működését, mert sokak kommentjei alapján úgy látszik, a buta agyukkal nem képesek megérteni a legalapvetőbb összefüggéseket sem. Valószínűleg a kereskedelmi tévék által folytatott "népbutítás" fejtette ki a hatását nálatok is, így itt az idő tisztába tenni egy-két dolgot.

trollok.JPG

Így neveld a trollokat (forrás: Heti Válasz - Facebook)

Ha kommentedre válaszként kaptad a linket egy szám társaságában, az azt jelenti, hogy buta voltál - görgess le, míg megtalálod a listában a választ a butaságodra, és megtudod, miért. Aki pedig nem tartozik a buta kommentelők közé, és olyan kommentet talál valahol, amelyre illik a felsorolás valamelyik eleme, nyugodtan linkelje be neki válaszként ezt a bejegyzést, hogy ne kelljen újra és újra elmagyarázni - lásd a fenti példát, ahol egyszerre 3 típusú buta kommentelőt sikerült felfedezni a 8-ból (mondjuk a Heti Válasz Facebook-oldalán nem nehéz feladat az ilyesmi) :)

1: Ideje volt megadóztatni az RTL klubot! Nehogymá' ők milliárdokat kereshessenek, miközben én 47 ezret kapok a közmunkáért!


Üdvözöllek a piacgazdaságban, kedves barátom. Sajnos, tetszik vagy nem, ez egy olyan rendszer, ahol az embereknek joguk van milliókat, vagy akár milliárdokat is keresni (igen, neked is) ha olyan terméket/szolgáltatást nyújtanak, amelyre piaci igény mutatkozik. Volt 40 év, amikor nem így mentek a dolgok: az állam mondta meg, hogy ki, mikor miből mennyit állíthat elő, és azt mennyiért kell eladni, és abból mennyi lehet a te hasznod. Ez volt a szocializmus, és ha ennyire tetszik a koncepció, javasolnék neked néhány országot, ahol még nem bukott meg: Kuba, Észak-Korea, Kína. De aztán vigyázz, mert ott aztán nem fogsz hülyeségeket írogatni az interneten, mert hamar megtalálnak.

2: De ezek úgy keresnek milliárdokat, hogy közben nem adóznak! Ez nem igazságos!
Nem tudom, honnan veszed, hogy nem adóznak! Attól, hogy a Fidesz ezt sulykolja, még hazugság, és ha elhitted, akkor az a te bajod. Lehet vitatkozni azon, hogy igazságos-e, hogy arányosan ugyanannyi százalék adót fizet a milliárdokat mozgató cég, mint a sarki pékség, de Orbán Viktor maga is azt mondta, hogy úgy igazságos, hogy bármennyit is keresel, arányaiban ugyanannyit adózol, ezért is vezette be az egykulcsos adót (az, hogy 2005-ben még bőszen ellenezte, az most nem érdekes) így Orbán saját magával kerül szembe minden egyes alkalommal, amikor külön megadóztat valamit.

3: A multik extraprofitot termelnek, amit kivisznek az országból, és tönkreteszik a magyar embereket, ezért mindenképp meg kell őket adóztatni!
Nem tudom, ki volt az első, aki az "extraprofit" szót kitalálta, de én egy tarkólövést ajánlanék neki. Nincs ugyanis olyan, hogy extraprofit: profit van, ami pedig akkora, amekkorát a piac kifizet. Ha sajnálod a pénzt a multiktól, ne vásárolj náluk: Danone joghurt helyett vegyél Cserpest (finomabb, és egészségesebb is), Tesco helyett vásárolj a Lehel csarnokban hazai termelőktől. Egyébként jó, ha tudod, hogy a multit lehet ugyan adóztatni, de a telekomadó és társai megmutatták: végső soron mindent a'zemberek fizetnek meg. Ha drágább a reklám, drágább lesz a reklámozott Túró Rudi is.

4: Jó, persze, adóznak, de a reklámok után külön nem! És ezt a sok szar reklámot igenis meg kell adóztatni külön!
Egyrészt mivel a kereskedelmi csatornák reklámmal tesznek szert a bevételük 99 százalékára, irreleváns, hogy mi után adóznak. Ezen kívül a logikád alapján adóztassuk meg külön azokat az éttermeket, ahol neked nem ízlik az étel, adóztassuk meg külön azt a fesztivált, ahol neked nem tetsző zenekarok lépnek fel, adóztassuk meg a bringásokat, mert utálod őket, és adóztassuk meg a barna hajú telt nőket, mert neked a vékony szőkék tetszenek. Szép is lenne, ha az adórendszer úgy működne, hogy ami nekünk nem tetszik, azt megadóztatjuk :) (Bár ha így lenne, én például rögtön 80 milliárdos adót vetnék ki a "közszolgálati" médiára. Ez pont annyi, amennyi adóforintot a működésére költünk, a reklámadóból tervezett bevétel húszszorosa - így legalább egálban lennénk. A múltkori videómból kiderül, hogy az átlag adófizetőnek mennyibe kerül a "közszolgálati" kormánypropaganda fenntartása)

5: De akkor is, valamit tenni kell, mert nem igaz, hogy ezt a sok szar reklámot kell bámulnunk folyamatosan! Nem lehet egy filmet végignézni úgy, hogy ne látnál 600 szar reklámot! Adót rájuk, és akkor kevesebb lesz!
Nem tudom, neked ki mondta, hogy bámulnod kell, de akkor segítek: ha nem tetszik, nem kell bámulnod, ilyen nagyon egyszerű ez. Az RTL Klub a reklámbevételből veszi meg a filmet, így ha nem lenne reklám, nem lenne film sem. Ha sok a reklám, vedd meg te magad a filmet, vagy kölcsönözd ki, fizess elő Netflixre, vagy amíg az nincs, ott az nCore vagy a The Pirate Bay. Vagy olvass egy könyvet, vagy menj ki biciklizni, vagy találj ki bármilyen más programot - szerencsére a XXI. században számtalan más lehetőség van. Amíg viszont bekapcsolod a tévét, és az RTL-t választod, ne panaszkodj: a médiavállalatoknál nem hülye emberek ülnek, pontosan tudják, mennyi az a reklámmennyiség, amenynél még nem kapcsol el az átlagnéző - ha tömegek dobnák ki a tévét, akkor az RTL is lépne. Kereslet-kínálat: így működik a piacgazdaság.

Egyébként a reklámnak nem az a lényege, hogy neked tetsszen, hanem hogy eladja a reklámozott terméket. Amíg a gyógyszertárba úgy tér be a beteg, hogy "aszonta a tévé hogy ez az új fájdalomcsillapító ennyire szuper és én olyat kérek" addig a reklám marketing-szempontból tökéletes (más szempont meg nincs, hiszen ez a célja, ezért fizetnek milliókat érte, nem azért, hogy neked izgalmas fél percet szerezzenek vele)

6: Én egyébként is csak Discovery-t meg NatGeo-t nézek, felőlem ki is vonulhat az országból az RTL Klub, kurvára nem fog hiányozni. 
És ezt miért tartottad fontosnak megemlíteni? Én meg a rakott krumplit szeretem, és imádom a kutyákat, van is egy labradorom. :) Egyébként pont az általad említett csatornákon van a legtöbb, legidegesítőbb, és legsűrűbb reklám, 2-3 éve már ezekről is teljesen leszoktam, úgyhogy nem értem, miért pont ezt hozod fel. Amúgy pedig téged is érint a dolog: ha drágul a reklám, drágul a termék is, így végső soron te fizeted az adót akkor is, ha sosem nézel tévét - lásd: 3. pont

7: Azért lenne jó, ha kivonulnának, mert akkor legalább nem butítanák tovább a népet Való Világgal, X-faktorral meg a többi szeméttel!
Bocsánat, hogy magamat ismétlem, de már megint csak a kereslet-kínálat összefüggést, a piac működésének elsőszámú alaptételét tudom felhozni. A faszpörgettyű nem azért megy a tévében, mert a gonosz Bilderberg-gyíkemberek ezzel (meg a mérgező csíkot húzó repülőkkel) akarják lebutítani, majd leigázni a Magyar népet (szigorúan nagy M-mel), hanem mert a magyar nép alapvetően buta, és neki pontosan erre van igénye. Ha nem lenne rá igénye, nem nézné, és csökkenne az RTL nézettsége. Ha csökkenne a nézettség, akkor az RTL Klub hirdetési felületei kevésbé lennének értékesek, az RTL-nek viszont elemi érdeke, hogy a nézettség magas legyen, így folyamatosan olyan műsort fog adni, amit sokan néznek. Igen, szerintem is szomorú, hogy faszpörgettyűre, celebsuttyóságra és proli moslékra van igény, de ez nem az RTL klub hibája, hanem a magyar (bocsánat: Magyar) népé, az RTL Klub csak kielégíti ezt az igényt. Amúgy meg én is láttam a faszpörgettyűt animált GIF-ként a 444-en, és nem érzem úgy, hogy ettől kiégett volna az agyam.

8: De a gyerek ezt látja, és hogyan magyarázzam el neki?
Arról, hogy nem tudsz gyereket nevelni, szintén nem az RTL Klub tehet. Én gyerekkoromban láttam cifrábbakat is, mint egy nemiszerv a TV képernyőjén vagy a szakállas nő, csak akkor még nem az internet meg a TV, hanem például az iskolai papírgyűjtés volt az ilyesfajta vizuális tartalom fő lelőhelye - ÖKM, Cica magazin, Morbid és társai :) Mégis egészséges felnőtt lettem, mert a szüleim elmagyarázták, hogy mi merre hány méter.

A bejegyzés trackback címe:

https://greyhound.blog.hu/api/trackback/id/tr696384239

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mákony Béla 2014.06.19. 15:53:18

Derék összefoglaló, magam sem szedhettem volna össze szebben!

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2014.06.19. 16:20:52

nekem különösen a "természetcsatornás" érv tetszik, mivel gyakorlatilag nézhetetlenek a sok ön-reklám miatt. :-)))

milu vagyok:) 2014.06.19. 22:12:05

Ezt jól összefoglaltad, teljesen korrekt.
A Discoveryről teljesen leszoktam, nézhetetlen az a szintű reklámdömping, ami ott van. Egészkor reklám, óra 7 perckor elkezdik a műsort, majd minden negyedkor még 4-5 perc reklám.. Vicc, hogy egy 35 perces műsorral kitöltenek egy órát.

Gekko 2014.06.20. 15:13:24

Jó ez így. De hogy ebből mit ért meg egy átlag RTL fogyasztó, na az a kemény!
Az átlag magyar mindig ilyen mozaikosan látta a világot, vagy ez valami újkeletű elbutulás? Vagy eddig nem volt olyan politikai erő és olyan médium, aki ennyire le ment volna kutyába? Oly kínzó kérdések...

♔bаtyu♔ 2014.06.20. 15:14:23

A TV-ről tömegek szoktak le a reklámok miatt (én is), így valójában tökmindegy mennyi reklám van azokon, engem és sokan másokat az sem zavarna, ha megszűnnének.

A dokumentumcsatornák dettó. ezek is elég régen nézhetetlenek, pár kivétel van.

Az RTL és TV2 filmjei pedig reklámok nélkül is eléggé az alja.

Én csak azért nem mondom le a TV-met, mert a nettel együtt van, de amint a mobilnet kapacitása megnő, azonnal megtörténik.

Na ezért van az, hogy Orbánék reklámadója a legtöbb embert hidegen hagyja, akit érint, az a médiamunkások, hiszen a reklámadó miatt párukat kirúgják, a lé nyilván kevesebb lesz.

De így kívülről nézve ez olyan, mintha a lószaron lakmározó ezer légy próbálná megmagyarázni tízmillió nem légynek, hogy miért finom a lószar.

vv orban 2014.06.20. 15:38:50

Ez a blog egy nagy kamu duma. Bejönnek sok pénzzel, lenyomjék a konkurenciát, aztán csak azt a terméket vetetik veled, amit ők akarnak, és ha még butíthatnak is akkor miért ne, minél nagyobb birka leszel annál jóbban lenyírhatnak.

Vesszen az RTL ! Extra adót, büntetést, korlátozást, megsemísítést, Magyarország a magyaroké, ki innen komcsi gyarmatosítók !!!

♔bаtyu♔ 2014.06.20. 15:51:25

Ja, eléggé minősítené a magyarokat, ha ezekért a szarokért tüntetnének.

A zsidó tulajdonosok nem is nagyon bíznak ebben, most olvasom, hogy amerikának "elege" van Magyarországból.

Persze "amerika" alatt tudjuk kik értendők.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.06.20. 16:19:48

"mivel a kereskedelmi csatornák reklámmal tesznek szert a bevételük 99 százalékára, irreleváns, hogy mi után adóznak."

Nem egészen, ui. egy külföldi tulajdonú és székhelyű cég magyar leánya annyi nyereséget tüntet el, amennyit nem szégyell. A reklámbevételt viszont nem lehet eltüntetni.

De engem az egész kvára nem érdekel, csatlakozom batyu véleményéhez:

@♔bаtyu♔:

"De így kívülről nézve ez olyan, mintha a lószaron lakmározó ezer légy próbálná megmagyarázni tízmillió nem légynek, hogy miért finom a lószar."

Tetszik, jól megmagyaráztad a lényeget.

"A TV-ről tömegek szoktak le a reklámok miatt (én is)"

Így igaz.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.20. 16:21:57

Aha.

Tehát jog, piacgazdaság, kereslet-kínálat.

Akkor én is elmondom a jót.

Jog: az országgyűlésnak joga van adót kivetni a Radio Télévision Luxembourgra is, az eddigieken felül is, progresszívat is, árbevétel-alapút is. Az RTL-nek pedig joga van tiltakozni ez ellen.

Piacgazdaság: miután szanaszéjjel mutyizták magukat a koncesszióval, hogy monopolhelyzetbe kerülhessenek, egészen nevetséges érv pont a piacgazdasággal érvelni.

Kereslet-kínálat: az RTL-nek papírja van róla, hogy érvénytelen pályázattal nyert. Ha minden jogszerűen történik, akkor a Radio Télévision Luxembourg ma nincs a magyar piacon. Egyáltalán. Jogállamban nem lenne kínálata az RTL-nek, villany?

magyarnarancs.hu/belpol/itelet_az_irisz_kontra_ortt-perben_papirtigris-61637

Persze most minden médiageci felsorakozik az RTL mellett. Ez van. Majd megunják, és hazamennek, mint 2011-ben tették, amikor legutóbb számolta fel a sajtószabadságot Orbán.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.20. 16:27:03

"a magyar nép alapvetően buta"

Látom, antimagyarizmusért sem kell a szomszédba menned, Greyhound "elvtárs".

♔bаtyu♔ 2014.06.20. 16:36:37

Ja, azt gondolom, szinte írnom sem kell, hogy ez az egész hiszti nem a nézőktől indul ki - hiszen aki nem nézi ezeket az magasról szarik arra, mennyibe kerül a reklám, aki pedig nézi, millió más hasonló is van - hanem a tulajdonosoktól.

Azaz ezt az egész index hisztit is a tulajdonosok fizetik és a ballibsi kormánypártok is magasról szarnák le ezt, ha nem finanszíroznák a tulajok ezt a dolgot.

Épp azért kell úgy eladni ezt az egészet, mint merénylet a szólásszabadság ellen (egy csavarral, ugye drága a reklám, megszűnik az RTL, oda a szólásszabadság) mert ha elmondanák őszintén, hogy a tulajnak kevesebb lesz a bevétele, az országnak pedig több, akkor mindenki azt mondaná, hogy miért csak ennyi az adó?

Persze az benne a poén, hogy a ballibsi médiának annyira nincs hitele, hogy így is mindenki ezt mondja:))))

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.20. 16:41:54

@♔bаtyu♔:

Ebből a 40%-os, progresszív reklámadóból pont százszor akkora a hiszti, mint amikor a bolsi kormány bevezette a 40%-os, progresszív SZJA-t.

Legalábbis a médiában.

Aztán jön a választás, jön megint a balsi összefosás és a fideszes kétharmad.

Aki csak a médiából tájékozódik, az nem nagyon van képben, bármilyen tájékozottnak is hiszi magát. Esetleg az újlipótvárosi illegális romkocsmák világáról képbe kerül, de másról nemigen.

Hisztiznak például, hogy Lázár villamost éppíttete a valóban fideszes Hódmezővásárhely és a Botka-féle (!) Szeged közé. Hódmezővásárhely egyébként a második legnagyobb területű magyar város, Szeged pedig a harmadik legnagyobb lakosságszámú. Mégis úgy hisztiznek belvárértelmiségiék emiatt, mintha Alcsút és Felcsút közé építene privát mágnesvasutat a kormány. Majd megsüketülni! Legalábbis itt a blog.hu-n.

♔bаtyu♔ 2014.06.20. 16:51:22

"Ebből a 40%-os, progresszív reklámadóból pont százszor akkora a hiszti, mint amikor a bolsi kormány bevezette a 40%-os, progresszív SZJA-t."

Na ja, ezt az adót ugyanis nem Kecskemétről fizetnék.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.20. 17:10:49

@♔bаtyu♔:

Úgy néz ki, mégsem a zemberekkel fizettetnék meg a reklámadót, hanem nekik kellene a zsebükbe nyúlni.

Ennyit tudnak ezek. "X valami, ami valami, de valami" kaptafára fosni a cikkeket egymást után ugyanarról a három témáról szakmányban, aztán hápogni, ha a fajtársaikon kívül senki nem borul le eléjük ezért.

anyadmajma 2014.06.20. 17:59:37

@Istóczy úr: faszkalap, akkor felcsútra a vasút meg a nemzetközi reptér az adófizetők pénzén minek?
sírsz itt mind a fűrdőskurva, te bolsiivadék. a pártod istene meg egy II/IIesből csinál államtitkárt.
Gyalázat, amit műveltek

Adani 2014.06.20. 22:56:25

TV-t nem nézek, mert minek pláne szennytévéket nem. Az USB-s DVB-T/analóg hibrid vevőmet csak az F1 miatt nem dobom ki. Pénzért viszont egyik tévé se kéne, de szerencsére nincs is rá szükség, egy sima szobaantennával ,amit kirakok az ablakban tudom nézni HD-ban az M1-en az F1-et.

A reklámadó arra jó, hogy azt nem tudják áthárítani ránk, fizetőssé tehetik a tévét, akkor nem fogok rá előfizetni, ha megemelik a kábeltévé előfizetést, lemondom az M1 úgyis mindig jönni fog ingyen DVB-T-n.
Amúgy sem szokásom azt venni, amit agyonreklámoznak úgy, hogy még a csapból is az folyik. Ha erre van szükség akkor az biztos valami átverés. Jó bornak nem kell cégér ugye, viszont jó marketinggel a díszesen becsomagolt fost is el lehet adni, de ehhez pont az kell, hogy tényleg mindenhol nyomják 7/24, tévében minden reklámblokkban, ház nagyságú plakátokon a metróban (azt még ki se tudom kerülni), neten minden oldalon (de erre legalább ott az Ad Block Plus). Ez a fő baj a szennyműsorokkal is, hogy hiába nem érdekel meg nem vagy rá kíváncsi nem tudsz mit tenni, mert öntik rád a mocskot minden fronton, nem nézel tévét, nem hallgatsz rádiót mégis tudni fogod ki nyerte Tahó Világot meg ki az a Alekosz meg Aureilo meg a többi, mert ez megy mindenhol, az utcán folyton ezt hallod, plakátodon vigyorognak a képedbe stb. De ha már itt tartunk, erre ugye milliárdok vannak, hogy az ilyen suttyó prolikat kitömjék pénzzel meg csináljanak körülöttük felhajtást, ami csak arra jó, hogy jól elszáll magától és azt hiszi ő mostmár valaki meg sztár (a szennytévék előtt meg nem voltunk a 10 millió sztár országa, mert akkor azért még valamit tudnia kellett annak ,akit kamerák elé engedtek, énekelni, táncolni, műsort vezetni stb. Ma meg már elég ha fingani és káromkodni tud).

sakalbela 2014.06.20. 23:53:05

@Poszt: "Nem tudom, ki volt az első, aki az "extraprofit" szót kitalálta, de én egy tarkólövést ajánlanék neki."

Ajánlom a következőket olvasásra:

www.origo.hu/gazdasag/gazdasag-plusz/20131024-mi-szamit-extraprofitnak.html

en.wikipedia.org/wiki/Superprofit

A rossz hír az, hogy az illető már több mint egy évszázada halott, nem úgy a szellemi hagyatéka, azt viszont nem lehet statáriálisan kivégezni.
süti beállítások módosítása