Kedves Gyerekek!
Szájbarágó Szilvia vagyok, és azért jöttem, hogy elmagyarázzam a kereskedelmi média működését, mert sokak kommentjei alapján úgy látszik, a buta agyukkal nem képesek megérteni a legalapvetőbb összefüggéseket sem. Valószínűleg a kereskedelmi tévék által folytatott "népbutítás" fejtette ki a hatását nálatok is, így itt az idő tisztába tenni egy-két dolgot.
Így neveld a trollokat (forrás: Heti Válasz - Facebook)
Ha kommentedre válaszként kaptad a linket egy szám társaságában, az azt jelenti, hogy buta voltál - görgess le, míg megtalálod a listában a választ a butaságodra, és megtudod, miért. Aki pedig nem tartozik a buta kommentelők közé, és olyan kommentet talál valahol, amelyre illik a felsorolás valamelyik eleme, nyugodtan linkelje be neki válaszként ezt a bejegyzést, hogy ne kelljen újra és újra elmagyarázni - lásd a fenti példát, ahol egyszerre 3 típusú buta kommentelőt sikerült felfedezni a 8-ból (mondjuk a Heti Válasz Facebook-oldalán nem nehéz feladat az ilyesmi) :)
1: Ideje volt megadóztatni az RTL klubot! Nehogymá' ők milliárdokat kereshessenek, miközben én 47 ezret kapok a közmunkáért!
Üdvözöllek a piacgazdaságban, kedves barátom. Sajnos, tetszik vagy nem, ez egy olyan rendszer, ahol az embereknek joguk van milliókat, vagy akár milliárdokat is keresni (igen, neked is) ha olyan terméket/szolgáltatást nyújtanak, amelyre piaci igény mutatkozik. Volt 40 év, amikor nem így mentek a dolgok: az állam mondta meg, hogy ki, mikor miből mennyit állíthat elő, és azt mennyiért kell eladni, és abból mennyi lehet a te hasznod. Ez volt a szocializmus, és ha ennyire tetszik a koncepció, javasolnék neked néhány országot, ahol még nem bukott meg: Kuba, Észak-Korea, Kína. De aztán vigyázz, mert ott aztán nem fogsz hülyeségeket írogatni az interneten, mert hamar megtalálnak.
2: De ezek úgy keresnek milliárdokat, hogy közben nem adóznak! Ez nem igazságos!
Nem tudom, honnan veszed, hogy nem adóznak! Attól, hogy a Fidesz ezt sulykolja, még hazugság, és ha elhitted, akkor az a te bajod. Lehet vitatkozni azon, hogy igazságos-e, hogy arányosan ugyanannyi százalék adót fizet a milliárdokat mozgató cég, mint a sarki pékség, de Orbán Viktor maga is azt mondta, hogy úgy igazságos, hogy bármennyit is keresel, arányaiban ugyanannyit adózol, ezért is vezette be az egykulcsos adót (az, hogy 2005-ben még bőszen ellenezte, az most nem érdekes) így Orbán saját magával kerül szembe minden egyes alkalommal, amikor külön megadóztat valamit.
3: A multik extraprofitot termelnek, amit kivisznek az országból, és tönkreteszik a magyar embereket, ezért mindenképp meg kell őket adóztatni!
Nem tudom, ki volt az első, aki az "extraprofit" szót kitalálta, de én egy tarkólövést ajánlanék neki. Nincs ugyanis olyan, hogy extraprofit: profit van, ami pedig akkora, amekkorát a piac kifizet. Ha sajnálod a pénzt a multiktól, ne vásárolj náluk: Danone joghurt helyett vegyél Cserpest (finomabb, és egészségesebb is), Tesco helyett vásárolj a Lehel csarnokban hazai termelőktől. Egyébként jó, ha tudod, hogy a multit lehet ugyan adóztatni, de a telekomadó és társai megmutatták: végső soron mindent a'zemberek fizetnek meg. Ha drágább a reklám, drágább lesz a reklámozott Túró Rudi is.
4: Jó, persze, adóznak, de a reklámok után külön nem! És ezt a sok szar reklámot igenis meg kell adóztatni külön!
Egyrészt mivel a kereskedelmi csatornák reklámmal tesznek szert a bevételük 99 százalékára, irreleváns, hogy mi után adóznak. Ezen kívül a logikád alapján adóztassuk meg külön azokat az éttermeket, ahol neked nem ízlik az étel, adóztassuk meg külön azt a fesztivált, ahol neked nem tetsző zenekarok lépnek fel, adóztassuk meg a bringásokat, mert utálod őket, és adóztassuk meg a barna hajú telt nőket, mert neked a vékony szőkék tetszenek. Szép is lenne, ha az adórendszer úgy működne, hogy ami nekünk nem tetszik, azt megadóztatjuk :) (Bár ha így lenne, én például rögtön 80 milliárdos adót vetnék ki a "közszolgálati" médiára. Ez pont annyi, amennyi adóforintot a működésére költünk, a reklámadóból tervezett bevétel húszszorosa - így legalább egálban lennénk. A múltkori videómból kiderül, hogy az átlag adófizetőnek mennyibe kerül a "közszolgálati" kormánypropaganda fenntartása)
5: De akkor is, valamit tenni kell, mert nem igaz, hogy ezt a sok szar reklámot kell bámulnunk folyamatosan! Nem lehet egy filmet végignézni úgy, hogy ne látnál 600 szar reklámot! Adót rájuk, és akkor kevesebb lesz!
Nem tudom, neked ki mondta, hogy bámulnod kell, de akkor segítek: ha nem tetszik, nem kell bámulnod, ilyen nagyon egyszerű ez. Az RTL Klub a reklámbevételből veszi meg a filmet, így ha nem lenne reklám, nem lenne film sem. Ha sok a reklám, vedd meg te magad a filmet, vagy kölcsönözd ki, fizess elő Netflixre, vagy amíg az nincs, ott az nCore vagy a The Pirate Bay. Vagy olvass egy könyvet, vagy menj ki biciklizni, vagy találj ki bármilyen más programot - szerencsére a XXI. században számtalan más lehetőség van. Amíg viszont bekapcsolod a tévét, és az RTL-t választod, ne panaszkodj: a médiavállalatoknál nem hülye emberek ülnek, pontosan tudják, mennyi az a reklámmennyiség, amenynél még nem kapcsol el az átlagnéző - ha tömegek dobnák ki a tévét, akkor az RTL is lépne. Kereslet-kínálat: így működik a piacgazdaság.
Egyébként a reklámnak nem az a lényege, hogy neked tetsszen, hanem hogy eladja a reklámozott terméket. Amíg a gyógyszertárba úgy tér be a beteg, hogy "aszonta a tévé hogy ez az új fájdalomcsillapító ennyire szuper és én olyat kérek" addig a reklám marketing-szempontból tökéletes (más szempont meg nincs, hiszen ez a célja, ezért fizetnek milliókat érte, nem azért, hogy neked izgalmas fél percet szerezzenek vele)
6: Én egyébként is csak Discovery-t meg NatGeo-t nézek, felőlem ki is vonulhat az országból az RTL Klub, kurvára nem fog hiányozni.
És ezt miért tartottad fontosnak megemlíteni? Én meg a rakott krumplit szeretem, és imádom a kutyákat, van is egy labradorom. :) Egyébként pont az általad említett csatornákon van a legtöbb, legidegesítőbb, és legsűrűbb reklám, 2-3 éve már ezekről is teljesen leszoktam, úgyhogy nem értem, miért pont ezt hozod fel. Amúgy pedig téged is érint a dolog: ha drágul a reklám, drágul a termék is, így végső soron te fizeted az adót akkor is, ha sosem nézel tévét - lásd: 3. pont
7: Azért lenne jó, ha kivonulnának, mert akkor legalább nem butítanák tovább a népet Való Világgal, X-faktorral meg a többi szeméttel!
Bocsánat, hogy magamat ismétlem, de már megint csak a kereslet-kínálat összefüggést, a piac működésének elsőszámú alaptételét tudom felhozni. A faszpörgettyű nem azért megy a tévében, mert a gonosz Bilderberg-gyíkemberek ezzel (meg a mérgező csíkot húzó repülőkkel) akarják lebutítani, majd leigázni a Magyar népet (szigorúan nagy M-mel), hanem mert a magyar nép alapvetően buta, és neki pontosan erre van igénye. Ha nem lenne rá igénye, nem nézné, és csökkenne az RTL nézettsége. Ha csökkenne a nézettség, akkor az RTL Klub hirdetési felületei kevésbé lennének értékesek, az RTL-nek viszont elemi érdeke, hogy a nézettség magas legyen, így folyamatosan olyan műsort fog adni, amit sokan néznek. Igen, szerintem is szomorú, hogy faszpörgettyűre, celebsuttyóságra és proli moslékra van igény, de ez nem az RTL klub hibája, hanem a magyar (bocsánat: Magyar) népé, az RTL Klub csak kielégíti ezt az igényt. Amúgy meg én is láttam a faszpörgettyűt animált GIF-ként a 444-en, és nem érzem úgy, hogy ettől kiégett volna az agyam.
8: De a gyerek ezt látja, és hogyan magyarázzam el neki?
Arról, hogy nem tudsz gyereket nevelni, szintén nem az RTL Klub tehet. Én gyerekkoromban láttam cifrábbakat is, mint egy nemiszerv a TV képernyőjén vagy a szakállas nő, csak akkor még nem az internet meg a TV, hanem például az iskolai papírgyűjtés volt az ilyesfajta vizuális tartalom fő lelőhelye - ÖKM, Cica magazin, Morbid és társai :) Mégis egészséges felnőtt lettem, mert a szüleim elmagyarázták, hogy mi merre hány méter.