Gery Greyhound

El lehet menni Budapestről, kéremszépen...

2009. július 24. - Gery.Greyhound

Budapesttel az utóbbi időben egyre több problémája van az itt élők egy részének. Minden nyáron dübörög a Sziget, egyesek este 10 után szórakozni merészelnek a belvárosban, egyre több utcát bontanak fel hogy aztán átadják őket a rohadék bringásoknak és a gyalogosoknak, futóversenyek, légiparádé, tűzíjáték és más baromságok amelyek csak a forgalom akadályozására és a lakók bosszantására jók, és még sorolhatnám mi minden teszi pokollá szerencsétlen itteniek életét. Most legutóbb például a várban kocsikáztak valami idióták, mer' erre bezzeg van pénz, és a dugóban kellett szopnia sokezer embernek. (Miért, talán egy átlagos hétköznapon nem szopás autóval közlekedni a városban? Nem édesmindegy ez a plusz egy nap?)

Én nem így látom. Az utóbbi években felerősödni látom azt a folyamatot, hogy Budapest szépen lassan élhető, és szerethető várossá kezd válni. Végre valóban megindult valami fejlődés a belvárosban, kezd belvárosi arculatot ölteni az egész környék, és megváltozni látszik az eddigi szemléletmód, végre nem az átmenő forgalom élvez prioritást a városban kikapcsolódásra vágyó polgárok igényeivel szemben. Egyre több és egyre magasabb színvonalú szórakozóhely, kocsma, különféle kulturális- és egyéb program közül választhatunk, és ennek meg is van a hatása: egyre több ember lepi el a város parkjait, tereit, kávézóit, teraszait...

...és persze egyre több az elégedetlen hang, mert hát mégiscsak Magyarországon vagyunk, miért lenne mindenkinek jó az, hogy egy nagyvárosban nagyvárosi élet kezd kialakulni. Verók István, Terézváros szocialista polgármestere már évekkel ezelőtt megkezdte ámokfutását a környéken a félmillió embert vonzó Budapest Parádé beszüntetésével (az indok: zajos és koszos, érdekes hogy az ugyanitt megrendezésre kerülő melegfelvonulás nem az) most pedig szintén tőle itt a csendrendelet, amely nagyjából azt üzeni a szórakozni vágyóknak, hogy este 10-kor húzás haza. Jobb helyeken 11 előtt el sem kezdődik a buli, de nem baj, mert reggel 6-ra menni kell a gyárba, nehogymár' más meg jól érezze magát.

Én meg mondok valamit: aki ku*vának áll, ne sírjon ha b*sszák. Vagy finomabban: aki a sivatagot választotta lakhelyéül, ne hisztizzen hogy meleg van, hiszen lehet hogy a sivatagi róka pont azt az éghajlatot kedveli, azért él ott. Tényleg az lenne a megoldás, hogy a sivatagi rókákat leszarva mesterségesen lehűtjük a Szaharát, csak hogy azoknak jó legyen, akik egyébként számtalan, nyugodtabb klímájú lakhely közül választhatnának? Budapest nagyváros, és bizony - talán meglepő módon - a nagyvárosban általában nagyvárosi körülmények uralkodnak, a nagyvároshoz (és főleg annak belső területeihez) pedig hozzátartozik a nyüzsgés és az éjszakai élet. Akinek ez nem tetszik, egy átlagos belvárosi lakás áráért gyönyörű családi házat vehet vidéken, ahol nincs Sziget, nincs Gödör, nincs Liszt Ferenc tér, se Mucsaröcsöge Parádé, repülőnap, Critical Mass, és este 10 után nem hogy a kocsma nincs nyitva, de még a járókelők cipőinek kopogása sem veri fel a csendet. Nincsenek teraszon sörözgető emberek, akiknek még van pofájuk levegőt is venni és ezért kitiltani az autókat... Senkit sem kötelez arra senki, hogy itt éljen, ahogy engem sem láncoltak a vidéki kisvároshoz, ahonnan épp a szürke kisvárosi hétköznapokat megunva költöztem fel a fővárosba. Vidéki kisvárosból számtalan van az országban, Budapest, mint nagyváros igazán megmaradhatna az egyetlen oázisnak a nagyvárosi hangulatot kedvelőknek. Szóval, lehet választani, vagy ahogy Feri bátyánk javasolta: el lehet innen menni.

Aki meg - hozzám hasonlóan - azt szeretné, hogy a sivatag a sivatagi rókáké maradhasson, jöjjön el ma este 8 órakor a Jókai térre, tiltakozzunk együtt a terézvárosi csendrendelet ellen.

(Persze, lehet azzal jönni, hogy akik most panaszkodnak azok előbb költöztek a belvárosba mint hogy az valóban belvárossá váljon, de ettől még nem az az időszak volt a normális. Körül lehet nézni nyugaton, Rómában, Párizsban este 10 előtt vacsorázni nem mennek az emberek, nem hogy haza... És azt még hozzáteszem, hogy a Szigethez légvonalban közelebb lakom, mint az óbudai lakótelepeken évek óta a Sziget miatt rinyáló panelprolik. Simán ki lehet bírni, pláne ha cserébe a Szigetre sem kell túl sokat HÉV-ezni :))

A bejegyzés trackback címe:

https://greyhound.blog.hu/api/trackback/id/tr881264628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

burleszk 2009.07.25. 00:01:13

@ördög_: Hát bizony, a szórakozás pénzbe kerül :-)
Hja, a költözés még több pénzbe kerül.

lápi lidérc 2009.07.25. 00:01:40

@z:
Na, erről beszéltem éppen, amit aztán te is beláttál.
Egyébként meg Amerikában könnyen költöznek, mert mindenki bérlakásban él, ami _átlagkerestből_ lazán megfizethető (úgy, hogy még egy 4 tagú családot is el tudsz tartani 1 keresővel), és bérkalásból túlkínálat van. Itt meg mindenki öröklakásban, amiből ésszerű, hogy nehezen mozdul.

Szóval össze lehet hasonlítani a tojást a banánnal, de sok értelmes nem jön ki belőle.

Mayday 2009.07.25. 00:03:51

@lápi lidérc: Költözni kell és akkor nem élsz ugyanabban az öröklakásban. Ésmielőtt jönne a sírás hogy "nincspézemkőtözni", csak az sírjon, akinek se plazma, se házimozi, se 3 évnél újabb (és újan 30 ezernél drágább) mobil, se 6 évnél fiatalabb és 2 millánál többet érő kocsi nincs a tulajdonában...

lápi lidérc 2009.07.25. 00:04:53

@Mayday:
Nyugi, egyik sem esik bele.

lápi lidérc 2009.07.25. 00:06:03

@336:
Én láttam. Olyat is, amit kibasztak a sivatag közepére.
Las Vegas a neve.

Mayday 2009.07.25. 00:07:11

@lápi lidérc: bocs, a laptop, gps, 60 ezres fejegység, halogén lámpás 2es golf és tsai kimaradtak :)

cso zsi 2009.07.25. 00:07:20

@Mayday: A felüljárót ma este kisajátította az a két csupor, aki egyébként csak 11-kor, és kettőkor szokott nyélgázon átdöngetni rajta.
Már a negyedik "futamnál" tartanak.

nahát-nahát 2009.07.25. 00:07:42

Ebben a városban mindent szabad: hajnalig bulizni, mindenhova mocskolni, fél európából idecsalogatni fiatalokat, hogy itt tomboljanak és ne otthon (mert ott nem lehet, és úgy szájba veri a rendőr, ha nekiáll emberkedni), tömegeket sértő felvonulásokat, meneteket tartani...

...csak egyet nem lehet: épeszű módon gyereket nevelni, normálisan dolgozni.... nyugodtan élni!

Az más kérdés, hogy a mostani rendelet, ebben a formában ostobaságnak tűnik és rendkívül álszent azoktól, aki hagyták idáig fajulni a kocsmákat, és a legelemibb szabályokat sem tartatták be!

Lavrentyij Pavlovics Berija (törölt) · http://nepszotar.com/?szo=proli 2009.07.25. 00:08:00

@Lavrentyij Pavlovics Berija: Amúgy nem kibaszták, hanem magától ment + egy város épült ki köré :D SÖTÉT LIDÉRC

336 2009.07.25. 00:08:40

@lápi lidérc: Seggfej, Las Vegas-ban mindenki csak bulizik ugye, de senki sem lakik ott...

ördög_ (törölt) 2009.07.25. 00:08:58

@burleszk: persze, ezután csak az járjon szórakozni, aki megengedheti magának, hogy akár tízezer felett is költsön csak taxira/alkalom. Nevetséges.

Las Vegas is épp olyan, mindenki által elérhető és megfizethető szórakozás.

Ha ezt komolyan gondolod, nevetséges vagy.

Cesare 2009.07.25. 00:09:14

Szánalom igazából ez a szó jut eszembe az egész témáról. Belvárosi élet=zajos élet. Ennyi! Olyan ez mint a gravitáció. Aki ez ellen küzd az megérdemli. Egyetértek a poszt írójával és Mayday-el. Béke.

Mayday 2009.07.25. 00:10:54

@cso zsi: Hívjál rendőrt. Ha nem megy ki, mondd hogy akkor megoldod te okosba, máris indulni fog.

burleszk 2009.07.25. 00:11:17

@Mayday: ajajjj...itt valami nem stimmel...mobil céges, nem vettem, 6 éve vásárolt , nagyon jó minőségű családi autónk van, házimozi nem köll, jó a tévé, úgyis alig nézzük :-)
Viszont: nagyon szeretjük jelenlegi otthonunkat, és eszünk ágában sincs elköltözni csak, mert holmi gyökerek épp itt akarnak szórakozni. Akinek ez nem tetszik, elmehet szórakozni máshová.
Punktum.

Megyek is aludni. És együttérzéssel gondolok azokra, akik ezt nem tehetik meg, pedig szeretnék. Ha pedig valaki megpróbál "szórakozni" az ablakom alatt, előveszem a sufniból az engedéllyel tartott lőfegyvert :-)
csendháborítás = birtokháborítás
Éljen a magántulajdon!!
Good night.

Nnna.

Lavrentyij Pavlovics Berija (törölt) · http://nepszotar.com/?szo=proli 2009.07.25. 00:12:22

@burleszk: "előveszem a sufniból az engedéllyel tartott lőfegyvert :-)
"

Most annyira menő lettél ettől!

burleszk 2009.07.25. 00:12:40

@ördög_: Elalvás előtt:-)
Mindenki oda jár szórakozni, ahová a pénztárcája engedi, Ha nem elég a píz, többet dolgozik, hogy fussa.

Mayday 2009.07.25. 00:12:42

@burleszk: És nemlehet hogy 5 éve is ott szórakoztak a gyökerek, csak akkor még fiatalabb voltál és nem zavart a zaj?

lápi lidérc 2009.07.25. 00:14:33

@336:
Majd keress azonos kategóriájúakat is egyszer.

336 2009.07.25. 00:14:40

@burleszk: Ha eszed ágában sincs elköltözni, meg szereted a lakást, akkor mit rinyálsz?

lápi lidérc 2009.07.25. 00:15:14

@eshanem:
Ennyi?
Azt gondoltam ennél több kraft van benned.

336 2009.07.25. 00:15:56

@lápi lidérc: Mi nem stimmel? A tíz nm különbség?

lápi lidérc 2009.07.25. 00:17:44

@Mayday:
Oké, akkor már sírok is.

ördög_ (törölt) 2009.07.25. 00:18:44

@burleszk: még többet dolgozik...hm...nem mindenki teheti meg, mert már most annyit dolgozik, hogy mellé nem tud mást vállalni (vagy esetleg jogszabály szerint összeférhetetlen más munkát vállalnia).

lápi lidérc 2009.07.25. 00:19:26

@Lavrentyij Pavlovics Berija:
Kit érdekel? Olyat kért, ami a város szélén van. Ez eléggé ott van. Olyan 200 km lehet a legközelebbi.

lápi lidérc 2009.07.25. 00:21:40

@Mayday:
Ne bassz már, laptopot már 70 ezerért lehetett kapni pár éve, annyiért, mint egy normál asztali számítógépet.

Ha a villanyvilágítást is ideírod, nyilvánosan körberöhöglek.

Lavrentyij Pavlovics Berija (törölt) · http://nepszotar.com/?szo=proli 2009.07.25. 00:22:12

@lápi lidérc:
Az érvelésedet kiegészíteném még azzal, hogy WHÁÁÁÁÁGR !;)

Harcolj tovább faszadék !

Mayday 2009.07.25. 00:23:36

@lápi lidérc: Asztali gépet ugyanazzal a tudással meg 15 ért. Máris ott van egy félhavi részlet.

Röhöghetsz.

lápi lidérc 2009.07.25. 00:23:49

@336:
Anyi a különvbség, seggfej, hogy ott nem a lakóházából csináltak kocsmát, hanem tudta, hogy kocsma, amikor odaköltözött is.

Tudom, a te fejeddel nehéz ezt felfogni.

cso zsi 2009.07.25. 00:24:07

@Mayday: Rendőrt hívni a felüljáróra?
Ott a rendőrpalota, szabad szemmel látható, ami a Vácin és a felüljárón folyik.
Lustábbak az utv.hu megfelelő kameráin át nézegethetik.
Bár jelen pillanatban az a két kamera furcsán viselkedik.

cso zsi 2009.07.25. 00:27:34

@Mayday: A rendőrpalotából odalátni. Lustábbak az utv.hu kameráin láthatnák, de (összesküvéselmélet következik) épp az a két kamera összeszarta magát.

lápi lidérc 2009.07.25. 00:27:56

@ördög_:
Vegas egyébként tényleg mindenki által elérhető és megfizethető.
Átlagigény szinten a legolcsóbb város Amerikában (és kurva sok olyan bónusz van, hogy mondjuk ha játszottál a kaszinóban - akár csak 2 dollárért -, akkor kapsz egy cetlit, amivel bemehetsz a svédasztalos kajáldába, és annyit ehetsz, amennyi beléd fér, és amiért máshol elkérnének simán 40-50 dollárt is).
Persze ha luxust akarsz, megkapod, de azt meg kell fizetni.

Mayday 2009.07.25. 00:30:00

@cso zsi: Ha meg se próbálsz tenni semmit, akkor biztos nem sikerül eredményt érni.

cso zsi 2009.07.25. 00:30:05

Bezzeg, a blogmotor az akadozik...
Ötször frissítettem, mert nem jelent meg az előző komment.

lápi lidérc 2009.07.25. 00:30:29

@336:
Meg a földszint - 4. emelet erkéllyel, lift meg ilyenek.
Magyarul előbbi lakás, amiben nincs lift, valószínűleg egy régi, lepusztult épületben lehet.
Nem elhanyagolható különbség.

lápi lidérc 2009.07.25. 00:31:33

@Lavrentyij Pavlovics Berija:
Hú baszd meg, ennyi ideig tartott, míg megkerested a Google-ban?
Nem semmi.

lápi lidérc 2009.07.25. 00:32:58

@Mayday:
Ezt te sem hiszed el. Vannak minimál árak, ami alá nem mennek.

ördög_ (törölt) 2009.07.25. 00:34:02

@lápi lidérc: Jó, mondjuk Vegas akkor is hidegen hagyna, ha ötösöm lenne a lottón, de ha maradunk Budapesten, nem élne meg kinn egy vigalmi negyed a város szélén. Aki drága helyen akar szórakozni, most is megteheti, vannak Budán is iszonyú drága helyek, más kérdés, hogy szerintem a belvárosi kocsmáknak ezerszer jobb a hangulata, én akkor is inkább oda megyek, ha megengedhetném magamnak a budai helyeket. Az emberek nagy része szereti a belvárost és könnyebben meg is közelíti.

cso zsi 2009.07.25. 00:36:52

@Mayday: Akár söréttel, akár dróttal tenném, engem vesznek elő.
Az éjszakai száguldozókat a város több pontján ismerik, és valószínű, hogy a drogfutárok bevételéből azok is kapnak, akiknek lépni kellene.
A 70-es években ott volt a ker.kap. ahol most a BRFK áll. Minden este 10-kor vinnyogva ment a Vácin a Moszkvics, majd a Zsiguli.
Most éjjel szirénaszó csak akkor van, ha a gyorsulásbajnok elnéz valamit, és össze kell takarítani a maradványait.

cso zsi 2009.07.25. 00:48:23

@Mayday: Azért a pc és laptop árakkal csak akkor dobálózzunk, ha ismerjük az ár/érték arányt is.
A 70 ezres laptop egy 8000 forintos telefonnak felel meg.
120 alatt megfelelő számú fizikai vagy vezetéknélküli csatlakozással ellátott gépet nem kapni, vagy csak pocsék minőségűt. 500e-ért meg csak sznobok és idióták vesznek lakkozott borítással 6 kilós laptopot 19-es tft-vel.
Most 30-ért tudnék venni perifériák nélkül olyan P4/3000-es gépet, aminek a procija kétszerennyi volt pár éve.
Celeron, és AMD nem játszik, a gép nem azért kell, hogy nézegessem.

z 2009.07.25. 00:57:56

@lápi lidérc: Tény, hogy sokan élnek bérlakásban, de azt nem jelenteném ki, hogy mindenki. Nincs pénz? Egy 100 négyzetméter körüli, gangra nyíló, 3-4 szobás lakás azon a környéken, ahol a buli van, ér vagy 30 milliót. Ebből megkapod a nyugisabb Szilágyi Erzsébet fasorban ugyanezt (az is a város, közel a Moszkva, ahonnan minden negyed óra max.), Budafokon meg családi házat, kerttel. Verőcén meg ahol anyámék házat vettek, másfélszer akkora családi házat jó nagy telken, terasszal a Dunára, Pest belvárosa 35 perc, és nagy nyugi van.

Ha nyugi kell. Persze ha az kell, hogy azért legyen éjjel-nappali is, meg 5 perc sétára legyen minden és ha nem jár busz meg vonat, akkor pár száz forintból haza lehessen taxizni, akkor el kell viselni a zajt, a szomszéd nénit, a gangon mászkálókat, a rádiót üvöltetőket, meg általában azt, hogy az ember nem egy pagodában lakik a Jangce partján, ahol legfeljebb a madárcsiripelés meg a folyó zúgása zavarhatja pihenés közben. Lehet hozni még száz rendeletet, de a belváros soha nem lesz a nyugalom szigete, ez egyszerűen ilyen (mondom ezt úgy, hogy még mindig egyetértek vele, hogy a hangoskodót, borogatót, hugyozót le is lehet kapcsolni, és éjfél után a zenét is le lehet tekerni halkra ha nincs szigetelés, de ezt a kollektív büntetgetősdit azért nem ugyanaz).

lápi lidérc 2009.07.25. 01:14:38

@cso zsi:
Ez nem kicsit sznobizmus meg hozzá nem értés. :-)
Az AMD vagy 5 éven át verte az Intelt, a PIII-P4 gépeknél az Athlonok minden tekintetben jobbak.
Az adott 70 ezres laptopok pedig nem voltak rosszak, volt szerencsém dolgozni ilyennel, mobil Celeron proci volt benne, és elballagott rajta még a Vista is, ha lassan is (csak tesztként került fel, hamar le is ugrott, ment helyette vissza az XP).

lápi lidérc 2009.07.25. 01:15:37

@z:
Nehogy már a nyúl vigye a puskát...
Azaz nehogy már a lakók költözzenek el, mert pár barom az ő lakásuk előtt akar éjjel üvöltözni.

z 2009.07.25. 01:39:09

@lápi lidérc: Nem kell elköltözni, de a belvárosban erre kell számítani, ezt magyarázom már mióta. Akit nem zavar, az ne költözzön, aki a csend a harákja, azt úgyis felverik az éjszaka gyorsulók, a busz, troli, rendőrautó stb. A körúttól befelé eső rész nem a nyugodt családi életre van kitalálva, persze próbálkozni ott is lehet, de akkor meg nem kell picsogni, ahogy a belvárosi egyirányú utcában reggel fél kilométereket munkába autózgatóknak se kéne a reggeli áruszállítók miatt (ha éjszaka pakolnának, akkor meg gondolom az zavarná őket). Nem véletlen, hogy a világon mindenhol a legnagyobb luxusnak számít az, ha az ember a város közepén lakik, mégis csendes utcában és zöld környezetben.

Ленина · http://szanalmas.hu 2009.07.25. 01:40:03

nagyon erősen lehet érezni az írásodon, hogy vidékről jöttél fel budapestre. Gondolom az a szó, hogy tolerancia soha nem mondott semmit se neked, se a családodnak, ezért nem fogom magyarázni. Ameddig csak a budapestiek éltek itt a fővárosban, érdekes módon nem kellett elhajtani az embereket az esti szórakozóhelyekről..

fogatlan provokátor (törölt) 2009.07.25. 01:57:49

Ha jól emlékszem, a Liszt Ferenc téren gombamódra kezdték el szaporodni a helyeket. Kizártnak tartom hogy az ott lakók erre áldásukat adták. A mértékkel van a legnagyobb baj! Az egész tér egy asztaltenger lett, tömegvendéglátás. A milliő se nagy szám, nyomasztó felnézni az ablakokra, mert (koraeste is) sok sötét, talán lakatlan. Az összbenyomásom: indokolatlanul felkapott ez a tér. Most pedig átesnek a ló túloldalára ezzel a rendelettel. Miért épp 10 óra? Miért nem lehet legalább hétvégén hosszabb? Miért nincs egy ekkora városban egy (éjszaka is) zajt mérő közterületfelügyelet? Ha kerékbilincselni tudnak a színházak környékén, akkor ezt is meg lehet oldani. Miért nincs leszabályozva a vendéglő nagyságához a teraszok maximális mérete? Az V. kerületben (nyugati mintára) az engedélyezett méretű dobogókon túl nem nyúlhat a terasz. Pár megállóval odébb, a Városliget vagy a Műjégpálya is ideálisabb nyári szórakozónegyed lehetne, de még a Népliget sincs a város szélén. De ki lehetne nyaranta alakítani a Duna partján, ahol szállodák és nem lakóházak vannak,- nyilván más árfekvéssel - néhány mulatót. Járhatnának óriás diszkóhajók, amelyek akár hajnalig is távoltartanák a hangosan szórakoznivágyókat...

SCk 2009.07.25. 03:40:59

Én csak egyet mondok, éjszaka így is alig találni már normális helyet, ha bezárják ami van, csak gratulálni tudok hozzá, és üdvözlöm a sznob nyugdíjasokat és otthon ülőket.

SCk 2009.07.25. 03:43:44

@nahát-nahát: Kedves sznob barátom: Biztos ismered Ady Endre-t, neki is ezt mondtad volna: Ebben a városban mindent szabad, hajnalig bulizni, csak dolgozni, gyereket nevelni nem... Üdv az ideges emberek klubjában, gondolom te sietsz mindig minden utcasarkon és akar elütni gyalogosként, hogy éld a nyugodt életedet.

SCk 2009.07.25. 03:50:07

@burleszk: Miért a városszélén nem emberek laknak? Vagy ők már nem olyan értékesek, mint te?

SCk 2009.07.25. 03:52:13

@burleszk: Miért a városszélén nem emberek laknak? Vagy ők már nem olyan értékesek, mint te?

SCk 2009.07.25. 04:26:18

@burleszk: Miért a városszélén nem emberek laknak? Vagy ők már nem olyan értékesek, mint te?

gólhaj · http://kroki.blog.hu/ 2009.07.25. 05:30:16

@Mayday: állambácsinak támogatni kellene az (így már olcsóbb) műanyag ablakok beszerzését az x-dik emeletig, a buli nevében.
viva la tourism, avagy bulizzon nálunk európa és az egész világ

de Sade Marquis 2009.07.25. 05:46:24

Nem értem, min megy a vita? 22.00-kor záróra, h ez jó vagy sem mindegy, a rendelet megszületett. Ezért furcsálom, h sokan az ott lakókat akarják elköltöztetni, pedig úgy nézem a rendelet értelmében a bulizoknak kell költözniük. ( már aki tíz után akar még bulizni)

egyszerű robot 2009.07.25. 05:52:41

Ja azért furák a bulisok:) Költözzenek a lakók - mi nem mehetünk messze van, taxizzanak ha kell - mi nem tehetjük /drága/ vegyenek müa ablakot, hangszigeteljenek stb - mi nekünk + vendéglátósoknak semmi teendője, költsége nem lehet, as lakók oldjanak csak meg szépen mindent...

BKV reszelő 2009.07.25. 06:56:53

@z: Mondhatsz, amit akarsz. Vannak szükségszerű zajok - buszok, trolik, villamosok, rendőr-, mentő-, tűzoltósziréna, szomszédok normális zajai, stb. - de a részegen üvöltés nem szükségszerű. Senkinek. Még a tahó bélának sem, aki bivalybasznádról felköltözött pestre és azt hiszi, neki sikerült az élet, mert ott is be tud baszni, mint otthon az aratóbálon.

Roy 2009.07.25. 07:32:06

@Mayday: Te balhézni vagy szórakozni jársz. A kettő nem ugyanaz.

Roy 2009.07.25. 07:45:15

@z: Nem mindegy milyen a zaj jellege. Vannak zajok amihez hozzá szokik az ember évek folyamán. Ezek többnyire minden napi élethez tartoznak. Éjszaka azért a forgalom is csökken, villamos busz, trolli nem jár már. Az amikor a részeg barom a szoprántól a basszúsig hangosan kezd kornyikálni az ablakog alatt éjfél körül, az nam annyira lehet megszokni. Természetesen mindezt nem egyedul, hanem kánonban a berugott havarjaival. Gondolom nem azokkal van a baj akik szináz vagy egy zeneakadémiai koncert után betérnek vacsorázni, vagy egy italt meginni. A baj a sok német, francia angol, stb. túristával van. Sok a pénzük, és így kiszolgálják akkor is őket amikor a lábukon alig állnak. Kell a bevétel a kocsmáknak. A hazájukban ezeket a tulaj úgy vágja ki, mint macskát szarni.

SLacc 2009.07.25. 08:01:49

Isztrián voltam. Imádtak. Hja, kérem, ez is egy munka. Pest nem élhető? El ehet költözni. Megérdemlitek. Anyátok.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2009.07.25. 08:10:48

@Mayday:

1. Mióta megy ötvenéves troli, villamos kukásautó teszem azt hajnali O13O kor ?

2. Mióta olyan fontos a "bulizás", mint a tömegközlekedés és a szemétszállítás ?

Naugye.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2009.07.25. 08:12:54

Ja igen : mióta lehet "kulturáltan" szórakozni, ha 13O dBlel szól a techno"zene" ?
Ugyanis tapasztalatból tudom, hogy beszélgetni nem lehet az ilyen kurva nagy ricsajban.

Még egy kérdés : miért szól a lebujokban ilyen kurva hangos zene és hogy függ ez a "kulturált szórakozással" össze ? A ricsaj ( dB ben mérve ) a kultúra mércéje ?

nahát-nahát 2009.07.25. 08:20:04

@SCk: Kár cinikuskodnod.... először is, nem olyan helyen élek, ahol ez zavarna, másrészt nem volt olyan régen, amikor magam is különféle kocsmákban töltöttem sok estét, de...
...ami a gond, az az arányok. Megsokszorozódtak a "helyek", és ezeken semmiféle szabályt nem kérnek számon. Ennek remek híre ment Európában, és külön iparág alakult az elszabadulni és őrjöngeni vágyó ifjak mulatoztatására. Na ezt több szempontból is meg kell fékezni!
A különféle parádék, vonulások pedig oly mértékben sértik másik jogait, hogy azoknak semmi köze a kulturált szórakozáshoz való joghoz.

hivatásos rettegő 2009.07.25. 08:28:38

aki a csendrendelet ellen van annak nyíljon az ablaka alatt egy egész vigalmi negyed
az sosem lakot még ilyen helyen

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2009.07.25. 08:33:03

@gólhaj:

Nem gondoltál arra, hogy ha ez ilyen nagy üzlet, akkor miért nem otthon "bulizik" az idegen csőcselék ?
Ja, hogy ott csendrendelet meg szigorú szabályok vannak ? Hogy mik nincsenek ...

Ez lenne a "minőségi turizmus" ? Angol meg német prolikra kell specializalódni ? Vegyünk példát Szt Pétervárról, ahol az ilyeneket be sem engedik a városba.

hivatásos rettegő 2009.07.25. 08:37:54

a bulizók többsége a csendes külvárosból jön de bulizni a belvárosban szeret

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2009.07.25. 08:51:09

@nahát-nahát:
na ja. a kommancsok így a szezon végén még le akarták nyúlni havi pár millióra a lebujokat.
Ugye, a bodzaszedő, ha nem fizetnek neki védelmi pénzt, akkor szétveri a bárt. A kommunista polgármester meg hoz egy csendrendeletet :D

akos1 2009.07.25. 09:01:36

Marha jó, hogy már vagy a 8. blog jelenik meg a címlapon, ami arról szól hogy micsoda nagy felháborodás van a Terézvárosban, az új rendelet miatt. Aki nem ismeri a témát valószínűleg azt gondolja, hogy az önkormányzat micsoda genya, aki nem foglalkozik az emberek véleményével, és valami őrült elszabadult a rendeletek hozásában. Miközben az emberek nagyon nagy többsége támogatja az új rendeletet. Ennyit néhány blogoló hülye gyerekről, meg az Index független tájékoztatásáról.

(Hogy itt 200 éve vigalmi, kurvás negyed volt? :DDD
Azelőtt meg erdő, azelőtt meg fortyogó láva. Hozzuk vissza a lávát! MOST!!)

Lumiere75 2009.07.25. 09:06:50

A zaj (tartósan 30 dB fölötti kiszámíthatatlan,
kontrollálhatatlan, disszonáns hanghatás)
legtöbbször a következő problémákat okozza az emberi szervezetben:
- fájdalom, lankadó koncentrációképesség,
- halláskárosodás,
- zaklatottság,
- agresszivitás, depresszió, elesettség érzés,
- beszédközpont zavara,
- átmeneti és állandósult álmatlanság annak minden konzekvenciájával,
- kardiovaszkuláris rendellenességek,
- a hormonháztartás felborulása,
- cukorbetegség,
- a metabolizmus megbomlása, immunrendszer végzetes meggyengülése,
- munkaképtelenség, tanulási nehézségek.
- halál. (WHO 2007 (A Nemzetközi Egészségügyi Világszervezet közleménye))

Ezért kiemelten fontos, hogy az emberek legalább
pihenőidejüket nyugalomban tölthessék,
és felkészülhessenek a hétköznapok zajszennyezésére,
amely jelenleg bizonyos helyeken, beleértve a vidéki városokat is elviselhetetlen méreteket öltött.

Sajnálom, de az elképesztő mennyiségű jog mellett amivel rendelkezünk, elképesztő mennyiségű kötelezettségünk is van. Ilyen pl, az egészséges környezethez és pihenéshez való alkotmányos jog és az azzal járó kötelezettség, hogy ezt bizonyos időintervallumokban este 10 és reggel 8 között hétköznapokon szombaton 14 órától hétfő reggel 8 óráig biztosítani kell. Miért van ez a kötelezettség? Mert ha nem pihenünk, akkor hamar bele fogunk halni az életünkbe. Más kérdés, hogy az átmeneti időszakra, amíg ki nem találják, hogy esetleg az egyik kerületet át nem alakítják csak szórakozónegyeddé, olyan zónává, ahol nincsenek lakóingatlanok csak irodák és vendéglátóegységek, a többi kerületben viszont csak nappali vendéglátást engedélyeznek, addig az éjjeli baglyok tüntetést szerveznek és vadul védik a jogaikat és úgysem értik meg, hogy más emberek egészségét nem lehet egy mérlegre helyezni az éjszakai vendéglátás bevételkiesésével. Szóval csak gratulálni tudok minden szereplőnek. Megint sikerült frontot nyitni anélkül, hogy előtte egy percig is gondolkodtak volna egy konszenzusos megoldáson, amivel minden fél megnyugszik addig, amíg egy a XXI. század igényeinek megfelelő döntés születhet. Az ilyen háborúkban szokott minden szereplő elvérezni, a kirobbantó pedig tapogatja az állát és azt mormolja, hogy kár, pedig még annyi ötlete lett volna...
"A zajkutatás fontos része a környezetvédelemmel foglalkozó kutatásoknak. A zajnak az élőlényekre kifejtett hatását illetően fontos a zaj intenzitása, a zajspektrum, a behatás időtartama, a közti kikapcsolódási fázis ideje és nem utolsó sorban az egyéni érzékenység. Zajhatásnak valamennyien ki vagyunk téve. Egyesek foglalkozásukban jelentősebben, de a civilizáció révén senki sem mentes egy bizonyos zajszinttől. Egészségkárosító hatását illetően első helyen említendő a halláskárosodás, de fontos kiemelni, hogy a tartós zaj stressz reakciókat vált ki, és így vezet általános egészségromláshoz." részlet Dr. Donáth Tibor SOTE "A környezeti zajok, hangok hatása a központi idegrendszerre és
azon keresztül az életminőségre" című az Orvosi Hetilapban megjelent írásából
a teljes írás: tettekmezeje.hu/content/view/28/47/

pyromaster 2009.07.25. 09:21:22

Szerintem a pestieknek es azoknak akik szeretnek ott elni tokeletesen megfelelo kornyezet alkotnak az osszehuggyozott, osszeszart utcak, szemetes terek, reszegen hempergo okadekszagu csavargok. Emelle a folyamatos zaj szinte semmi. Szerintem is lavat kell boritani erre a szarkupac varosra.
Nyaljatok be minden nap a reszeg angol mosogatofiuknak lanygos fosig. Bunkokaim.

beros 2009.07.25. 09:25:17

Nem csendrendelet kell ide, hanem agyatultetes. Becs belvarosa tele van kiskocsmakkal, ettermekkel, turistakkal, szorakozo emberekkel. Mindenutt ki van irva, hogy

"Mivel lakott teruleten vagyunk, kerjuk este ne hangoskodjanak."

Slusszpassz. Ertelmes ember elovassa, oszt ugy csinal.Bunkosagra sajnos nincs orvossag.

beros 2009.07.25. 09:29:35

Budapesttol meg sajnos hanyingerem van. Ket hete a Keleti palyaudvaron a borondomet nem volt gusztusom vegighuzni a foldon, mert RAGADT a mocsoktol minden. Galambszar kutyaszarral vegyitve, gusztusos hanyaskarikakkal koritve.Ahh....

Roy 2009.07.25. 09:37:27

@akos1: A régi időkben is voltak szórakozóhelyek. Bordélyok is. Érdekes módon soha nem volt ilyen probléma. A törvényeket betartották, amennyiben nem akkor a csendőrök mertek intézkedni. Ezek a helyek betartották a szabályokat. Most mindent megengednek maguknak, még a többség kárára is. Mit gondolsz miért merik megtenni. Ezek az un. szórakozóhelyek pénzmosodák, maffiózók tartják a kezükben. NEM HISZEM, HOGY A BEVÉTELBŐL TUDNÁK FEDEZNI A BÉRLETI DÍJAKAT, FIZETÉSEKET, ÉS MINDEN KÖLTSÉGET AMI EZZEL JÁR MÉG A MEGFIZETHETETLEN ÁRIK MELLETT SEM. Ezeket az úgynevezett bunkó túristákat a saját hazájukban sem tűrik meg. Az biztos, hogy magyar ember nem nagyon tudja az itteni árakat megfizetn. Kivétel az újgazdagok elkényeztetett fiacskái.

Bedeko 2009.07.25. 09:39:49

Erről az egészről mindig az jut eszembe, hogy jó, ha van a faluban / környéken egy dolgos, ezermester cigány, aki némi aprópénzért legallyazza a fákat, felássa a kertet, lefesti a kerítést, és úgy általában úgy-ahogy, felügyelettől függő tisztességgel elvégzi a nemszeretem típusú munkákat - csak hát nehogy a mi szomszédunk legyen.

Szóval tényleg nagyon jók a belvárosi sörözők és éttermek, kávézók, csak nehogy pont mi lakjunk felettük. Ördögi kör. :)

plephyl 2009.07.25. 09:40:18

egyedül a JOBBIK nem szavazta meg a csendrendeletet.

íme a jobbik nyílt levele:

Tisztelt Vállalkozók!

Az önkormányzat új nyitva- vagy inkább zárva tartási rendeletéről bizonyára mindannyian hallottak. Arról talán már kevesebben, hogy ezt minden fideszes, MSZP-s és SZDSZ-es képviselő megszavazta, mindössze egyetlen egy jobbikos nem, mégpedig én. Ennek több oka is van.

1. A zárva tartási rendelet ember és vállalkozás ellenes.
2. A kollektív bűnösség elvén működik, minden vásárlót és kereskedőt egyaránt sújt, ami elfogadhatatlan.
3. Diszkriminatív, mert a benzinkutakra, illetve szállodákra nem vonatkozik; a multikat nyíltan támogatja a magyar kis- és középvállalkozásokkal szemben.
4. Nyílt beismerése annak, hogy az állam és az önkormányzat képtelen fenntartani a közrendet és közbiztonságot.
5. Nyílt beismerése annak, hogy az önkormányzat képtelen ellátni a hatósági feladatait és szankcionálni a valóban szabálysértő vállalkozásokat.
6. Vállalkozókat tesz tönkre, munkahelyeket szüntet meg; családokat lehetetlenít el.
7. Elértékteleníti az ingatlanokat, amik így nyomott áron vándorolhatnak idegen kezekbe.

Kétségtelen tény, hogy a zárva tartási rendeletet – az alkohol-árusítási tilalommal együtt – bármikor vissza lehet vonni. A kérdés csak az, hogy mindez mikor következik be és, hogy addig mi lesz Önökkel?

Én annyit tehetek – és természetesen meg is teszem – hogy a következő képviselő-testületi ülésen kezdeményezem a rendeletek visszavonását.

Egyetértek azokkal, akik az ügyben Alkotmánybírósághoz fordulnak.

Ugyanakkor egymagam állok a képviselő-testülettel szemben, így a szükséges szavazatokra nem igazán számíthatok. Az Alkotmánybíróság pedig talán csak évek múlva fog döntést hozni.

Szerintem a rendeletek visszavonása az Önök közreműködése nélkül nem fog menni. Javaslom, szervezzenek demonstrációkat, mondjuk az Andrássy útra. Ha mások lezárhatják, Önök is megtehetik.

Ne várjuk meg a kijárási tilalom bevezetését!

Tekintettel a kialakult helyzetre, kívánok Önöknek Szebb Jövőt!

Budapest, 2009. július 22.

Üdvözlettel:
Gyenge Zsolt
a Jobbik terézvárosi képviselője

Roy 2009.07.25. 09:41:53

@Lumiere75: A komment írójának maximálisan igaza van.

bandeirante 2009.07.25. 09:42:54

@Mayday: épp csak az a különbség, hogy aki bulizni megy, az a szabad akaratából teszi, és bármikor hazamehet, aki viszont aludni szeretne, az kiszolgáltatott, mert nem tud a zaj elől sehová se menni. Aprócska különbség.

S. Annyi 2009.07.25. 10:02:38

Alakítsuk át az országot egy gigantikus bulihellyé, költözzön el az országból az, akinek ez nem tetszik. A nyugdíjasokat tegyük el láb alól, úgysemjók semmire. Posztíró: NÓÓRMÁÁÁÁÁLÍÍÍÍÍÍÍS???????????????

KiNG 2009.07.25. 10:09:18

Szerintem ketté kell választani azt, hogy valaki bulizik, jól érzi magát és azt, hogy telehányja/-hugyozza/-szarja/-szemeteli a belvárost. Felőlem, ha nem kellene részeg idiótákkal, hajléktalanokkal, bűzlő folyamként feltűnő vizeletfolyással, szemetelő seggfejekkel, kutyaszart el nem takarító büdös pesti parasztokkal, bőgető motorosokkal, túlméltányolt cigányokkal találkoznom, akkor simán eltűrném, hogy esténként 10-04-ig a népek hadd zajonghassanak. Az nem lenne sok, és nem menne túl egy bizonyos tűréshatáron.

De így együtt. Talán ezért helyeslem a rendeletet. Mondom ezt úgy, hogy huszonéves fiatal vagyok.

Persze, kompenzálni is lehetne, mondjuk úgy, hogy megadóztatni a belvárosi szórakozóhelyeket, és szigorúan pl. épületfelújításra, infrastruktúrára fordítani az összeget, esetleg közös költséget csökkentetni az összeggel az ott lakóknak, ingyenes internetet, vagy valami hasonlót kiépíteni a kárszenvedőknek. Lényeg, hogy kompenzációt kapjanak.

ördög_ (törölt) 2009.07.25. 10:45:46

@S. Annyi: ezt senki nem írta, de látom, a szövegértéssel komoly gondjaid vannak...

zauberpferde (törölt) 2009.07.25. 10:50:21

@plephyl: Gyenge elvtárs 7 pontja elég "gyenge"! Van legalább 4., aminek az ellenkezője is tökéletesen igaz, a többi meg úgy, ahogy van hülyeség. Mi is itt az ember ellenes? Mi lehetetlenít el családokat? Mi vaaaan...?!

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.07.25. 12:29:05

@KiNG: Igazad van, de szerintem akiket felsoroltál, azokra pont nem lesz hatással a rendelet...

Pont ez az egésszel a baj: vannak Pesten problémák (nálunk is állandóan autós és motoros gyorsulási versenyeket rendeznek az ablak alatt) de ezek akkor is lesznek ha este 10-kor bezár még a Tesco is. A kocsmákban (pláne az Andrássy-n levő igényesebb helyeken) sem a hugyos csövesek üldögélnek.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.07.25. 12:31:49

@S. Annyi: Ez a ló túlsó oldala, ilyet senki nem mondott. Csak azt, hogy igenis kell egy hely, ahol munka után megihatok egy sört, pláne ilyen másodfokú hőségriadós napokon. Pláne úgy, hogy sosem balhéztam, nem érzem miért kell pár hangoskodó miatt elvenni tőlem azt, hogy egy nyári estén munka után összefutunk a párommal valahol a belvárosban, megiszunk valamit, elbeszélgetünk és jól érezzük magunkat, utána felülünk a villamosra és úgy megyünk haza...

PiszkosFreddy 2009.07.25. 18:07:09

@Lavrentyij Pavlovics Berija:
Te kis sötét szellemi minimalista!Ha véginézzük a hozzászólásaid,kiderül,hogy milyen kis genetikai hulladék vagy.Minek vagy itt?Egyáltalán minek vagy a világon?
Hogy beszólogass másoknak?

nahát-nahát 2009.07.25. 23:56:39

@Gery Greyhound >: Csak azt, hogy igenis kell egy hely, ahol munka után megihatok egy sört, pláne ilyen másodfokú hőségriadós napokon. Pláne úgy, hogy sosem balhéztam, nem érzem miért kell pár hangoskodó miatt elvenni tőlem azt, hogy egy nyári estén munka után összefutunk a párommal valahol a belvárosban, megiszunk valamit, elbeszélgetünk és jól érezzük magunkat, utána felülünk a villamosra és úgy megyünk haza..."

Na ebben igazad van, de mindebből nem következik, amit a cikkedben leírtál...

Té a nevem a... 2009.07.26. 18:15:12

Kedves Szerző!

Én a Fidesz-KDNP-re szavaztam, de kissé erőltetett a stílus, amiben írsz. Minek bele trágár szó? Attól leszel menő? A stílus maga az ember!

Egyébként ez egy liberális hangvételű írás volt, pont olyan, mint a Fidesz is, remélem jön helyettük valami használható jobboldali párt. Mondjuk egy keresztény, ahol a keresztény szó nem azt jelenti, hogy nem zsidó, mint a Jobbiknál. egy olyan párt, ahol azt, aki ilyen minősíthetetlen stílusban ír, kivágják az ablakon, nem pedig munkát adnak neki...

"Aki kurvának áll, ne sírjon, ha basszák?" Szánalmas...

Sajnos nem ismerem Terézvárost, de mindenkit megillet a pihenés, és ha ehhez csendrendelet kell, azt sajnálom. Nem pihenni vágyok hibája, hogy Bp.-en nincs szórakoztató negyed...

További szép napot.

... a szomszéd tehene is (törölt) 2009.07.26. 20:43:02

Éveken át szépen tejeltek a mulatók a képviselőknek, gondolom évről évre szépen emelték az árakat, most a recesszió ellenére is valószínű emelést kértek a képviselők, na erre intethettek be a vendéglősök, és erre volt ez a válasz részükről. A Jobbik talán nincs benne a pixisbe, ezért sem szavazták meg ezt... Ja hogy eddig is laktak ott emberek, talán még többen is olyanok, akiket zavart a zaj??? Most lehet rájuk hivatkozni:(

gólhaj · http://kroki.blog.hu/ 2009.07.27. 10:07:14

@Scaramella va alla guerra: kevered a szezont a fazonnal. a turizmus nem csőcselék-migrációs jelenség.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.07.27. 10:10:14

@Té a nevem a ...: Hogy jön ide a Fidesz? Verók István MSZP-s polgármestere Terézvárosnak.

Az meg ne legyen pártállás-függő, hogy mit írok hirtelen indulat által vezérelve :)

Kacsatánc 2009.07.29. 12:50:08

Az a szomorú, hogy mindenki fel van háborodva a bezárás ellen, meg rinyálnak hogy nem volt egyeztetés... Amikor létrejött a Pesti Broadvay (Nagymező u.) akkor bezzeg senkinek nem jutott eszébe egyeztetni az ott lakókkal. Most meg pont azoknak nagy a szájuk, akik akkor mélyen hallgattak. Könnyű a távolból azt ugatni, hogy maradjanak nyitva a szórakozóhelyek, nem azoknak kell a hányásokat nézni és kerülgetni, akik okozzák. Én itt lakom az érintett területen, itt is vagyok közös képviselő, és egyik házam a épp a Nagymező u.-ban van. A járda takarítása az érintett ház feladata, és az önkorm a képviselőt pénzbirsággal bünteti szabálysértési eljárás keretében, ha nem takarítja fel az igénytelen mocskot, hányást, összetört üvegeket, stb. Nekem jelenleg a negyedik ilyen eljárás van folyamatban. De az egyik okostojásnak se jutott még eszébe, hogy esetleg idejöjjön feltakarítani, vagy kifizeti a pénzbüntetést. Ez valahogy nincs hangoztatva... Csak azt tudja ugatni mindenki, hogy ne zárják be... Egyik idős lakóm már annyira megelégelte az éjszakai zajongást, hogy pisis vízzel öntögeti le a randalírozókat. (Azok meg amilyen hülyék, még meg is tapsolják utána.) Most már én is azt mondom, jól teszi! Több tucatnyi írásos panaszom van a lakóktól, azonkívül én is készítettem több videófelvételt arról, mi minden történik itt éjjelente. Rémes, ahogy a részeg fiatalok rápisilnek a házfalakra, a kocsik közé szarnak, hánynak (ezt tán már említettem), pezsgős üvegeket tördelnek az úttesten. Ezért a színvonalért tényleg érdemes harcolni a bezárás ellen! :) Ui: a pisis vízzel való öntögetés egyre több lakónak tetszik, úgyhogy csak gyertek bátran bulizni az utcára, legalább mi is szórakozunk egyet! :)

Kacsatánc 2009.07.29. 13:04:02

Előző kommentemben természetesen a B7 és a Piaf vonzáskörzetébe tartozó mellékutcákról írtam (Ó u, Zichy J u, Dessewffy u), s nem sorolandó ide a Liszt F téri "kulturált" szórakozónegyed! Ill hozzáteszem még, talán ez kitűnik a szövegből, a lakóknak nem a szórakozóhelyekkel van a bajuk, sőt, a benti zajjal sincs semmi gond. A probléma az, hogy ittasan mennek egyik helyről a másikra, ráadásul csoportosan, és útközben tombolnak. Erre még rátesz egy lapáttal a sok taxis, akik nyitott ajtónál bömböltetik a zenét a kocsiban... Amúgy több zajszintmérés is történt a környéken, és egyértelmű, hogy az éjjeli randalírozás zaja jóval magasabb a megszokott, a kötelezően eltűrendő éjszakai városi zajnál. S mivel elég sok ilyen mérés és eredmény van (a panaszok mellett), kénytelen volt a terézv. testület meghozni a döntést.

Kacsatánc 2009.07.30. 21:00:46

Bár a szeptember 1-i bezárásra már megszületett a határozat, a testület legfrissebb álláspontja szerint keresi a köztes megoldást a szept. 10-i ülésig. (Amikor kiadták a működési engedélyeket ezekre a szórakozóhelyekre, akkor bezzeg senki nem könyörgött semmiért...). Továbbá szept. 15-ig lehet javaslatot tenni a rendelet módosítására. (Amikor az itt és környéken lakók kértek bármit az engedélyekkel kapcsolatban, meg se hallgattak minket.) A javaslatokat várhatóan októberben tárgyalja a testület. Rendben van, akkor ebben a pillanatban máris eggyel nőtt a randalírozókat éjféltől pisis vízzel öntögetők száma! Jó szórakozást!!! :)

Villy 2009.07.31. 01:33:53

Ha valaki megnézi a statisztikai hivatal lapján, ott az van, amit mondasz: 90-ben 60 ezer lakos a VI. kerületben, ma 40 ezer felé tart.

portal.ksh.hu/pls/portal/cp.hnt_telep?NN=16586

Villy 2009.07.31. 01:48:38

Nyilván az okok nem feltétlenül azok, amiket írtál. Sőt.

Kacsatánc 2009.08.01. 16:27:55

@Villy:
A lakosok számának csökkenési oka egyértelmű. Nagyon sok lakóépületet lebontottak, és helyére nem lakásokat építettek. 10 éve az Ó utcában építési munkálatok közben összeomlott egy ház, most kávézó és Otthon Centrum iroda van a helyén. A Nagymező u-ban egy komplett saroképületet(azt hiszem 36.) nemrég adtak el, ott most kifőzde, étterem és szálló üzemel (amire az Önkorm nem adott ki működési engedélyt, és része az éjszakai randalírozók állomáshelyének). Vagy mellette az UniCredig bank, ami korábban szintén lakóépület volt, vagy az amelletti B7, ami most irodaház (Eximház) - korábban az is lakóépület volt. A Hajós u. 24. lakóépületet kompletten megvette egy angol befektető, most szálloda épül a ott, a Dessewffy u.-ban a 7-9-11 sz. épületeket lebontották, ott most parkoló van, és a környék tele van hasonló foghíjas telkekkel... És ez csak a Pesti Broadway 100 m-es vonzáskörzete. Ugyanakkor lakások nem nagyon épülnek - a környéken maradva csak a Zichy Jenő u.-ban épült egy lakóház -, illetve kivéve azt a néhány tetőtéri lakást, amit a Lányi Anita-féle utódcég csinált, de azok száma is elenyésző az elmúlt 15 évben megszűnt lakásokhoz képest. Ezért fogy a terézvárosi lakosság.

Villy 2009.08.01. 17:19:14

@Kacsatánc: Na jó, de 20 év alatt 500 lakással lett "csak" kevesebb, nem 7000-rel.

Kacsatánc 2009.08.01. 19:43:09

@Villy: Ááá, jóval több lakás szűnt meg. Ha átlag alatti lakás-számmal számolunk, akkor az épületenként mondjuk 20 lakás. Lényegesen több, mint 25 lakóépület szűnt meg a kerületben 20 év alatt. Nézzünk konkrét példákat házanként 20 lakással):
- Dessewffy 7-9-11 + Zichy 12 (egybefüggő parkoló): 80 lakás,
- Zichy 9 (parkolóház): 20 lakás,
- Nagymező 5 (üres telek): 20 lakás,
- Dessewffy 14 (üres telek): 20 lakás,
- Hajós 24 (Hajós hotel): 20 lakás,
- Dessewffy 34 (parkoló): 20 lakás,
- Nagymező, Eximház: 20 lakás,
- Ó u, összedőlt ház: 20 lakás,
- Ó 18 (üres telek): 20 lakás,
- Nagymező 36 (kifőzde-étterem-szálló): 20 lakás.
Ez alsóhangon kapásból 240 lakás 200 m-es körzetben, és nyilván van köztük 20 lakásosnál nagyobb ház, pl Eximház vagy a "kifőzdés" saroképület. Ha tovább megyek a Jókai u felé, esetleg a körútig, akkor meg is van az 500, és még nem mentem végig az Aradi és a Szondi u.-n, ahol további beépítetlen telkek vannak, amelyek azelőtt szinték lakóépületek voltak az elmúlt 20 évben.

Villy 2009.08.01. 23:15:48

@Kacsatánc: Oké, de én a ksh számokat mondom, és nem azt, hogy 500 szűnt meg, hanem nettóban ennyivel lett kevesebb. Azaz épült is, meg is szűnt valamennyi. Általában a lakónépesség-lakás aránya 3:1 körül szokott mozogni, de a link szerint (portal.ksh.hu/pls/portal/cp.hnt_telep?NN=16586) 472-vel lett kevesebb ez nem állítható párhuzamba 20000 ember elvesztésével.

Kacsatánc 2009.08.02. 04:25:02

@Villy: Aham. Megnéztem a KSH-s adatot. Elég érdekes. Nettóban sem állja meg a helyét, s most nem Veled vitatkozom, hanem a számokkal. 35 éve élek itt az Andrássy úton, közel 15 éve foglalkozom a kerületi ingatlanokkal, úgyhogy van némi rálátásom az ingadozásra, és a 472 sehogy sem oké. Ha számításba veszem a beépült telkeket, pl Székely/Király sarok, ahol stúdió-lakások vannak, vagy a Székelyben mellette egy másik új épület lakásait, vagy a beépült tetőtereket, arányaiban akkor sem éri el a KSH-s adatokat. Ehhez a beépült telkeken lévő házaknak minimum 5x nagyobbnak, azaz 100 lakásosnak kéne lenniük, ha figyelembe veszem, hogy párhuzamban mennyi lakás szűnt meg. Mindegy, nem lényeges, nem is erről szól ez a blog... :)
süti beállítások módosítása