Gery Greyhound

A mi éveink kulisszatitkai #1 - Menj a föld alá!

2010. március 16. - Gery.Greyhound

Rég volt már ilyen "boszorkánykonyha titkai" jellegű bejegyzés itt a blogon, és igazán nem is tudtam elindítani a sorozatot úgy ahogy azt eredetileg terveztem, gondolom mindenki sejti, hogy mivel voltam elfoglalva az utóbbi időben...

Most azonban itt a remek alkalom, hogy feltámasszam és egyúttal eredeti elképzeléseimnek megfelelően hasznossá és informatívvá tegyem a sorozatot: rengetegen kérdezitek ugyanis, hogyan készült a mi éveink. Ezért valamikor a napokban összedobunk majd egy rövid werkfilm-szerűséget, amelyben bemutatunk néhányat a filmben használt technikák és trükkök közül - nem ígérem, hogy mindenkit megtanítok egy hasonló film létrehozásának minden lépésére, de az alapok bemutatásával talán sikerül kedvet csinálni hozzá hogy mások is kísérletezgessenek és elkalandozzanak a motion design rendkívül izgalmas világában. Azt tudni kell, hogy én is így kezdtem tavaly januárban a nulláról, úgyhogy akiben van kitartás és lelkesedés, az alig másfél év alatt simán utolérhet :)

Addig is, dióhéjban...

Konkrétan a metrós jelenet földalatti kameramozgásainak titkát már most fel tudom fedni, ugyanis kezdeti változatát már tavaly októberben publikáltam itt a blogon (azóta vártam arra hogy éles projektben ellőhessem ezt a poént, úgyhogy egyből rá is csaptam, amikor a többi falkataggal kitaláltuk, hogy legyen statisztika a tömegközlekedés állapotáról)

Ennek a konkrét trükknek a megvalósítása lépésről-lépésre megtalálható a Videocopiloton, én is ott sajátítottam el - az oktatóvideó angol nyelvű, de ne vegye el a kedved ha nem beszéled a nyelvet, anélkül is követhető az anyag.

Az egyes statisztikai képernyőkhöz fotókat vágtunk darabokra Photoshop segítségével, és az egyes elemeket (layerek) térben "szétszórtuk" After Effectsben, egy virtuális kamera mozgatásával értük el azt, hogy egymáshoz képest elmozduljanak és azt az érzetet keltsék, mint ha térbeliek lennének a fotók (minél közelebb van egy tárgy a kamerához, annál nagyobb mértékben mozdul el a többihez képest)

Ízelítőül, a filmben használt 3D technika szemléltetésére itt egy egyszerű, és egy nem annyira egyszerű példa :) Innen folyt. köv...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://greyhound.blog.hu/api/trackback/id/tr671844494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

krino 2010.03.17. 11:34:29

Aligvárom már:) énis a VC által kezdtem bontogatni, olyan kérdésem lenne, hogy PSben azt megoldom, hogy kivágok valamit,de azt hogy tudom külön elmenteni, hogy csak maga a kivágott képrészlet maradjon? új layerre mentés? és azt külön el kell mentenem?

kormen 2010.03.17. 12:31:36

@krino: Külön layerekre rakod egy psd file-on belül. És amikor after-be beimportálod akkor kell az importál figyelni, hogy külön comp-ba rakja és akkor szétszedi layer-ekre és külön-külön tudsz vele dolgozni.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2010.03.17. 14:44:05

Itt a videótok szétszedve:

www.youtube.com/watch?v=GZlPKyigrbk

fogadjunk, hogy nem meritek reklámozni, nem reagáltok rá!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2010.03.17. 14:45:33

És bocs, de ebben nincsenek layerek, meg Photoshop, meg Effectek, de van benne igazság.

www.youtube.com/watch?v=GZlPKyigrbk
süti beállítások módosítása