Gery Greyhound

GBT part 3: After Effects - kinetikus tipográfia

2009. október 07. - Gery.Greyhound

A Greyhound Boszorkánykonyha Titkai korábbi epizódjai:

Update: a teljes dal jó minőségben, valamint a zene- és éneksáv külön-külön letölthető innen: http://greyhound.hu/kampanydal/

Kinetikus tipográfia. Gyönyörű magyar szó, melyn nagyjából mozgó szövegekből álló animációt takar. Ez így leírva talán nem hangzik olyan izgalmasan, mint amilyen látványos tud lenni - nemrég találtam egy igen szép összeállítást a Youtube-on fellelhető ilyen típusú anyagokból, amely arra sarkallt, hogy magam is megpróbálkozzak alkotni valamit ebben a műfajban. Mivel egy ilyen videó elkészítése rengeteg odafigyelést, sok különálló képi elem egységes mozgatását igényli mindezt precízen időzítve a zenére, remek lehetőség az AE-ben használható különféle transzformációk - méret, pozíció, forgatás, stb - összehangolt használatának gyakorlására, amelyek később bármilyen animációs projekt készítésekor jól jönnek - mondhatni ezek tudása az After Effects magabiztos kezelésének alapja.

Mivel a 2007-es Best of Gyurcsány 2-höz írt MSZP kampánydal-paródiából csak egy igen gyenge minőségű változat van fenn a Youtube-on, gondoltam, készítek hozzá valami ütősebbet. Azt nem mondom hogy egyszerű a feladat, kb 2 hét alatt eddig sikerült eljutni vele...

UPDATE - 09.10.07. Felraktam a Vimeo-ra, mert itt lehet cserélgetni a videófájlt ha friss verzió van belőle. Ez egy szakasszal (01:11-01:38) több már, de még mindig messze van a késztől :) Egy hétvége alatt nagyjából egy-másfél versszak készül el.

A bejegyzés trackback címe:

https://greyhound.blog.hu/api/trackback/id/tr711399338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biker_kolee 2009.09.23. 16:06:36

Ezt a cukiságos zenét honnan lehet leszedni? :D

biker_kolee 2009.09.23. 16:11:09

Tárgytalan, megvan. :)

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.10.12. 11:41:10

@MacTom: Köszönöm, tőled megtiszteltetésnek veszem :))

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.10.12. 23:06:29

Túlbecsülsz... én ahogy tanulom ezt a szakmát úgy jövök rá egyre jobban, hogy mennyire iszonyatosan kezdő vagyok műkedvelő és amatőr....
Egyébként valóban ügyes munka, nem csak bókolni akartam......ráadásul aki nem merült el az utómunkák világában, annak ez csak egy jól kinéző kis video, de fogalma sincs, hogy ez a 3D mozgatás mennyire aprólékos, szöszölős és időigényes meló! Szerintem jók a kamerás filmjeid is. A Fideszes arcátmenet nagyon szép munka. Nemrég mutattam egy ismerősömnek, aki erre azt mondta "ááá, ezt valami szoftver csinálja, betöltöd a két portrét és a gép megoldja..." Hát, elmagyaráztam neki, hogy nagyon nem.....

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.10.13. 09:54:46

@MacTom: Bizony nem úgy van az :) És maga a morph csak egy dolog, hiszen eleve két teljesen különböző képet kellett összehozni.

mszp.hu/public/images/articles/2009/04/big/mszp_49eebfcd668d8.jpg

www.hu.emb-japan.go.jp/2009/images/Gyurcsany.jpg

Ezeket szépen kimaszkolni Photoshoppal, color correction segítségével egyformára hozni a színeket, utána még olyan apróságokkal is el lehetett pöcsölni jópár napot, hogy a 30 másodpercet hogy osszam be hogy az eredetileg 45 másodperces, szép lassú morph is elférjen benne plusz még a Fidesztől készen kapott arculati elemek is, mindehhez hangokat vadászni és összerakni úgy, hogy minden passzoljon... Szóval valóban nem egyszerű, bár baromira élvezem ezt a fajta alkotói tevékenységet :)

Abban egyetértek hogy ahogy tanulom az AE-t, egyre jobban rájövök hogy milyen keveset tudok róla még, és szinte egy évvel később gyengének érzem az egy évvel korábbi alkotásomat, hiába hogy mennyi időt beleöltem... Ma már ki nem adnék a kezeim közül egy olyan minőségű videót, ami 2006-ban még a tudásom csúcsát jelentette :)

Bhkids 2009.12.22. 06:50:38

HELLO
Nagyon király lett a videód. Így tovább. Nagyon várom már a teljes vidit. Amúgy felkeltette az érdeklődésemet az AE, és le is töltöttem. Tudnál küldeni egy tutorialt ami leírja hogy hogyan kell ezeket csinálni. Kerestem linket az oldalon de nem találtam.

Kösz

pufancska 2009.12.31. 22:46:55

Ügyes a vonatosnál pedig majdnem felsikítottam, hogy ez mekkora nagy. Photoshop mániám miatt megnéztem már egy párszor az AE-t, de nem nekem való, mert nagyon sok időbe telik bármit rajta megcsinálni, mint ahogyan ezt fent is írod, de egy valamit megszeretnék csinálni, ha neked nem gond akkor segíthetnél egy dologban itt van hozzá a tutorial: www.videocopilot.net/tutorials/virtual_3d_photos/
Mindig kiír egy hibát nekem az AE. Ha azt mondod segítesz benne akkor leírnám, hogy mit ír ki. Várom válaszodat, ha nincs időd ilyesmire akkor azt is megértem. Üdv és további ügyes munkákat

Tévésámán · http://transfesser.blog.hu/ 2011.12.21. 17:42:00

A kampánydalhoz a letöltési link nem működik.
süti beállítások módosítása